Gå til innhold

Hjelp til kjøp av "capture card" for opptak av innhold på laptop-skjerm

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er interessert i å kjøpe et såkalt "capture card" for opptak av innhold på laptop-skjerm. Denne laptopen er Windows 10 og har HDMI-ut. Denne boksen kan gjerne også passe til annet som sender HDMI-signal, som spillkonsoller.

Den bær være enkel i bruk, uten styring fra PC. Den kan gjerne ha innstillingsmuligheter ved tilkobling til PC, men under bruk bør den være rask å starte, gjerne med én knapp.

Lagring kan være lokalt i boksen, selv om jeg tviler på at det finnes, eller USB-ut til en HDD eller minnepinne.

Den trenger ikke å ta opp mer enn 30 bilder per sekund (fps).

Hvis jeg har ordlagt meg rett, så ønsker jeg da en enkel boks, tilkoblet med HDMI. Strøm må den jo få fra en plass, så det kan være fra veggen eller USB. Utenom denne opptaksboksen så må jeg nok koble til en HDD. Så i bruk bør det være færrest mulig kabler og bokser; dette er også med tanke på transport, slik at jeg lett kan dra opp laptopen, opptaksboksen og HDD, og sette i gang.

Det finnes mye capture cards der ute, ofte tiltengt spilling, men jeg har inntrykk av at de er avanserte, trenger (annen) PC tilkoblet, og har fler kabler som kreves under bruk.

Jeg håper noen kan skinne lys på hva som kan passe meg! Takk!

Endret av BornInNorway81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg er interessert i å kjøpe et såkalt "capture card" for opptak av innhold på laptop-skjerm.

Hvorfor må du ha ekstern boks til dette? Det kan gjøres med programvare.

Denne maskinen er en svak maskin. Jeg kjøpte en tynn og lett siden denne brukes kun nettleser og Office. Jeg tviler på at den kan kjøre noe some helst av programvare i tillegg til det jeg bruker nå.

Endret av BornInNorway81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...