Nessi Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Hei. Sliter med at PS4 wifien har elendig Wifi. Synes dette er rart siden både pc og bærbar i samme rom har god fart og lite problemer. Nedlastingshastighetene er svært lave i forhold til pc. Og det er rimelig hakkete å spille FIFA multiplayer. Har lest mye på nettet, prøvd å endret dns adresser osv. Også forsøkt å flytte ps4 litt rundt om i rommet uten hell. Har også en ASUS extender antenne i leiligheten uten at dette hjelper. Er det generellt dårlig wifi antenne på ps4? eller er det noe galt med min? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Ryktet er at PS4 har dårlige WiFi-forhold.Dette skal være av bedre standard i nye PS4 Pro. Anbefaler kablet nettverk til PS4 av egen erfaring. 1 Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2016 Bor i leilighet uten mulighet for kablet nettverk desverre. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 løsningen din kan være å be/spørre husværten sitte på en slik: http://www.dinside.no/data/zyxel-pla-5456-nettverk-via-stromnettet/60960070 funker for mange, ikke alle. verd forsøket. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Ps4 (første modellen) har kun 2.4GHz trådløst nettverkskort. Både ps4 slim og ps4 pro får 5GHz også, noe som kan gjøre at WiFi blir bedre. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Har du en bærbar kan du koble en krysset TP-kabel mellom PS4 og bærbaren og sette opp bridge på nettverksenhetene (velg begge og trykk høyre mus og så bridge). Da kobler du på PS4 på ditt trådløsnett via bærbar så den går via kabelen til det, og det blir normalt vesentig bedre. Har du DHCP som leverer addresse til din bærbare er det tut og kjør på automatic i wired på PS4. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 26. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2016 Har du en bærbar kan du koble en krysset TP-kabel mellom PS4 og bærbaren og sette opp bridge på nettverksenhetene (velg begge og trykk høyre mus og så bridge). Da kobler du på PS4 på ditt trådløsnett via bærbar så den går via kabelen til det, og det blir normalt vesentig bedre. Har du DHCP som leverer addresse til din bærbare er det tut og kjør på automatic i wired på PS4. Prøvde dette mot min stasjonære som har good wifi antenne. Men det fungerte ikke kjempe bra... Skal prøve på nytt. Eventuell presse huseier til å dra kabel ned hit Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 (endret) Testet opp og nedhastigheter på wired vs wifi ? Endret 27. oktober 2016 av vidor Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 løsningen din kan være å be/spørre husværten sitte på en slik: http://www.dinside.no/data/zyxel-pla-5456-nettverk-via-stromnettet/60960070 funker for mange, ikke alle. verd forsøket. hva m d jg skrev over? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Min erfaring med strømnett er at de ikke er spesielt kjappere enn et godt trådløsnett, men det er jo en grei permanent løsning for dem som ikke vil bore hull til kabel. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2016 Hus verten har nettop skiftet router, føler jeg har mast så mye at jeg kan ikke be han om å prøve å skifte router en gang til. Han har også kjøpt en slik strøm wifi ekstender eller hva det heter. Koblet på rett utom leiligheten her. Ble litt bedre. Men fortsatt fryktelig ustabilt. Når jeg måler farta på ps4 så varierer den veldig. alt fra 5mbit til 30mbit. Signal styrke hopper fra 80-100% Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 tenkte ikke på strømwifi ekstender. men en slik plugg i kontakten oppe hos husvrten med kabel i fra router så en kontakt i veggen din med kabel fra ps4 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Hastighetene fra PSN via WIFI er helt grusomme under den estimerte testen hos meg også. Jeg bruker nett via strømnettet og da blir det bedre samt mye kjappere å bruke PS Store bla. Håper at 5ghz støtten på Pro vil gjøre situasjonen bedre hjemme, da spilling og nedlasting via andre enheter med 5ghz har gått som en drøm Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Hastighetene fra PSN via WIFI er helt grusomme under den estimerte testen hos meg også. Jeg bruker nett via strømnettet og da blir det bedre samt mye kjappere å bruke PS Store bla. Håper at 5ghz støtten på Pro vil gjøre situasjonen bedre hjemme, da spilling og nedlasting via andre enheter med 5ghz har gått som en drøm var d jeg prøvde å få frem som en mulighet ja ... Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Wifi på original PS4 er noe av det verste som finnes. Er nesten sikker på at de valgte på nederste hylle av wifi chipper når de laget den. Selv bruker jeg kabel på min og da tok det seg betraktelig opp. Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Kan legge til at eg aldri har fådd kobla opp min ps4 til mitt nett, heller ikkje når eg budde heime. Brukar som vist over, ein kabel som går frå router via strømnettet og inn i ps4'n, desverre det einaste som fungerar. Merkeleg at det skal være so ubrukeleg ift ps3 som aldri hadde dette problemet. Lenke til kommentar
Olinski93 Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Hei lurte på om noen hadde samme problem som meg. Har ps4 pro, og fibernettet, ps4 er koblet til med kabel, og har 75/75 nett. og får bare nedlastingshastighet på 70. og opplastningshastighet på 9.0 er servicen som vert noe eller har vært gjennom dette? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Helt normalt at estimatene ikke stemmer. Lenke til kommentar
Olinski93 Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 (endret) Men merket dette også på online gaming, er veldig laggete innimellom. Og detter ut av nett. pluss 75/75 skal jo være relativt bra hastighet Endret 26. september 2020 av Olinski93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå