fotorune Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Ønsker kritikk på nettsiden min (jobber som fotograf) http://fotorune.com/ Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Førsteintrykket mitt var att det var litt rotete Men jeg liker bildene. Enkel meny på toppen er ett pluss Lenke til kommentar
fotorune Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2016 Førsteintrykket mitt var att det var litt rotete Men jeg liker bildene. Enkel meny på toppen er ett pluss Helt enig og syntes det ble mye bedre nå :-) takk! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Enkel og grei, blir kanskje litt merkelig på telefonen med dobbelt opp av "fotograf Oslo" og "CV" omtrent øverst. Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Oppleves forstyrrende med all den teksten på venstre side på forsiden, dette er jo også info som står under fanen "om meg". Ville ikke hatt kontaktinfo nederst, men sammen med menyen i overkant. Det er også noe med rekkefølgen på menyen som ikke stemmer for min del. Hva er grunnen til at medieomtale er plassert før naturfoto? Et annet alternativ kan jo være å bruke "Portfolio" i hovedmenyen med nedtrekk av de ulike kategoriene Ellers er det bra Endret 25. oktober 2016 av Nelson09 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 For å være brutalt ærlig: Bildene dine er bedre enn websiden, og fortjener bedre. Ikke være redd for å la bildene stå for seg selv, uten alt tjafset rundt. Kutt teksten på høyresiden - den er ganske dårlig skrevet, og trekker ned helhetsinntrykket mer enn n0oe annet på siden. Ta også bort greiene under bildene - kontaktskjema og selvportrett bidrar også til et mer rotete uttrykk på siden, og trenger ikke være det første folk møter - flytt dem heller til en egen side. Du bør også få noen til å korrekturlese/språkvaske sidene dine. F.eks bruker man kun stor forbokstav i første ord i titler på norsk ("Levd Liv" skal være "Levd liv") og "Facebook side" skal være "Facebook-side" (bindestrek pga sammensatt ord som består av egennavn og norsk ord) eller "Facebookside" (dersom man anser Facebook som så kjent at det er et ord i seg selv, noe man vel må kunne si). Du bør også tenke litt over sidestrukturen på sidene dine. Du har f.eks en egen side om medieomtale, men du inkluderer også den medieomtalen på en annen side. Og i tillegg har du en side "Om meg". Det blir for mye, og for rotete. Var jeg deg ville jeg kuttet ned på innholdet og konsentrert det på disse sidene: 1) Forside (men denne trenger ikke annen lenke i toppen enn logoen din) 2) Portfolio (eller galleri, om du vil, men samle bildene dine uansett på en side, evt med undersider) 3) Tilbud (bedriftsfoto, etc) 4) Om meg (her samler du medieomtale, fotoutstillinger og info om deg) 5) Kontakt En siste ting, mht bedriftsfoto: Det er helt tydelig at du kan ditt fag, men vær forsiktig med å fotografere folk med armene i kors - det er en veldig avvisende kroppholdning som sender helt spesielle signaler på bilder. Det er ikke sikkert det er det kundene ønsker å formidle, for å si det slik. ;-) Lykke til! Lenke til kommentar
HSP Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Veldig enig med Aetus - gode tilbakemeldinger. Jeg har sett bildene dine før, du hadde kanskje en utstilling på kulturhuset? Veldig fine portretter. Nettsiden er rett og slett rotete. Det er veldig mange sider om deg, i menyen er det både fotoutstillinger, medieomtale, om meg og kontakt, alt dette kunne godt vært komprimert til en side. Kontaktskjema og selvportrett nederst på alle sidene er bare irriterende, det hadde holdt med telefon og epost i footeren. På portfolio-sidene har du først bilder øverst også kommer flere av de samme bildene igjen under, spesielt Levd liv-siden er det påfallende hvor veldig mange av bildene kommer to ganger. Teksten på forsiden er egentlig litt unødvendig føler jeg. Bildene taler for seg selv her egentlig - de er veldig gode. Du får mye kritikk her, men egentlig er det ikke så langt unna en veldig fin nettside. Og med tanke på hvor elendig min egen side er så burde jeg egentlig ikke snakke... Henning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå