Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

nøkkel fungerer ikke trådløst

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig ikke låst eller låst opp bilen med nøkkelen. Har skiftet batteri i nøkkelen 2 ganger for å teste men det hjelper ikke.

Fant nå ut at jeg får låst opp (trådløst) fra passasjersiden når nøkkelen peker mot sjåførsiden.. når jeg står ved sjåførsiden skjer det ingenting når jeg trykker på knappen bortsett fra hvis jeg holder nøkkelen utenfor vinduet og peker den mot innsia av døra.

Knappene på innsiden av døra som låser alle dørene med sentrallåsen fungerer som de skal og nøkkelen fungerer når jeg sitter i bilen, får altså låst bilen fra innsia trådløst.

Virker som det er mottakeren som får signal fra nøkkelen i bilen som har problem siden det fungerer ved visse vinkler/avstander? Noen som vet hvor mottakeren sitter?

Gjelder Hilux x-cab 2007 modell. 2.5 D-4D ( TOYOTA HILUX D4D KUN25L-CRMSHW )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som mottaker sitter rundt førerdøra en plass, bak sparkeplata, ved sikringsboksen, eller kanskje bak bryterpanelet. Hva man skal se etter kan man jo lure på. Jeg kan sjekke i morgen, hvis jeg husker det.

Har det vært ettermontert noe stæsj i det området, lysbrytere, dab e.l?

Det er sjeldent det er noe tull med sentrallåsen på Toyota. Jeg tror det er nøkkelen som er defekt, vært fuktig, gått i bakken e.l. Det er mer vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...