Gå til innhold

Øyfergene innerst i Oslofjorden kan bli elektriske i 2020

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan koste 28-40 millioner kroner ekstra å gjøre øyfergene i Oslo elektriske.
Studien tar imidlertid ikke hensyn til besparelser i drivstoff og mindre slitasje,

Hva er dette slags elendig og halvferdig serviettregnestykke? Dette er jo en grunnleggende ting de må finne ut av før studien kan brukes som forstudie til beslutningsgrunnlag.

At de ikke en gang har funnet ut av maks lengde, bredde og hastighet er ganske utrolig. Videre forveksler Zero subsidier med avgiftslettelser. Hva er det de driver med på jobben? Bare facebooker hele dagen og så tar skippertak dagen før rapporter skal leveres?

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P0LhtEd81A

Jeg skjønner ikke dette. De går på naturgass i dag. Hvorfor ikke bruke pengene på noe annet som forurenser mer? Samle opp mer av metangass fra Grønmo. Erstatte diesel. Hydrogen er jo helt meningsløst når el kan brukes.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke dette. De går på naturgass i dag. Hvorfor ikke bruke pengene på noe annet som forurenser mer? Samle opp mer av metangass fra Grønmo. Erstatte diesel. Hydrogen er jo helt meningsløst når el kan brukes.

"Nesodden-sambandet må øke kapasiteten ved å ha hyppigere avganger."

Hyppigere avganger gjennom Hydrogen-elektrisk, eller flere ferger ( for det samme) med batteri-elektrisk.

Hva er meningsløst?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P0LhtEd81A

"Nesodden-sambandet må øke kapasiteten ved å ha hyppigere avganger."

Hyppigere avganger gjennom Hydrogen-elektrisk, eller flere ferger ( for det samme) med batteri-elektrisk.

Hva er meningsløst?

Med hydrogen bruker de mye mer energi. Det er lite fremtidsrettet. Burde brukt biogass e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...