Gå til innhold

Kjøp av mobil i Thailand - vil den fungere?

mikkels

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg befinner meg nå i det store utland, og skal bli her i noen måneder til. Jeg trenger en ny telefon, og tenkte Thailand muligens var tingen. Jeg har lest i forskjellige tråder, men de er svært gamle.

Vil en ulåst Thailandsk mobil kunne fungere i Norge og med norsk simkort? Hva må man se etter når en kjøper en mobil i utlandet? Jeg vil kjøpe ekte vare.

Skal kjøpe Sony Xperia Compact Z5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Du må sjekke at den dekker de norske frekvensbåndene:

2G: 900/1800

3G: 900/2100

4G: 800/1800/2600

Hvis ett eller flere av båndene ikke dekkes, kan du oppleve å ikke komme på nett, eller ha begrenset funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er sikkert mye som virker rimelig greit i Norge, men skal du ha fullt utbytte må du sørge for at den dekker alle frekvensbåndene. 

Lenke til kommentar

Men er det veldig mye billigere, da? Forbrukerelektronikk er jo relativt rimelig her til lands, og på kjøpet får man lovverket i ryggen...

Sparer vel ca 1000-1500 kr på telefonene jeg har kjøpt her nede, siste var jo p9 pluss når den kom og i norske kroner betalte jeg 5280 for den...

Lenke til kommentar

Jeg kan kjøpe en billig asiatisk modell, det stemmer, men da får jeg ikke kvalitet. Telefonen skal brukes til å å dokumentere min reise. Da kan man ikke bare kjøpe søppel. Det er ingen vits å diskutere på det når personen som stiller spørsmålet allerede har gjort opp seg en mening ;-).

Dessverre er det ikke så mye mange Sony telefoner å oppdrive i Thailand. Noen modeller her og der, men ikke den jeg vil ha. Av de kjente merkene er det Apple og Samsung det er mest av.

Lenke til kommentar

Jeg kan kjøpe en billig asiatisk modell, det stemmer, men da får jeg ikke kvalitet. Telefonen skal brukes til å å dokumentere min reise. Da kan man ikke bare kjøpe søppel. Det er ingen vits å diskutere på det når personen som stiller spørsmålet allerede har gjort opp seg en mening ;-).

Dessverre er det ikke så mye mange Sony telefoner å oppdrive i Thailand. Noen modeller her og der, men ikke den jeg vil ha. Av de kjente merkene er det Apple og Samsung det er mest av.

Finner jo sony telelefoner over alt her, gå i de store kjøpesentrene så har de egne butikker som har de fleste modeller.... 

Lenke til kommentar

Jeg har vært på MBK, Emporium og Time Square Building. Sony butikkene er små og få i forhold til de andre merkene. Z5 Compact er for gammel til å kjøpes ny her, tror jeg.

Jeg får se om det blir et annet alternativ istedenfor!

Tusen takk for råd og svar ;-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Xiaomi Redmi note 3 seller 4, redmi pro. One plus 3, LeEco Le Pro3, zuk z2 pro.

Er Asia modeller some leverer bra i forhold til pris.

Snakker du om mobiler eller rappere?

Lenke til kommentar

Xiaomi Redmi note 3 seller 4, redmi pro. One plus 3, LeEco Le Pro3, zuk z2 pro.

Er Asia modeller some leverer bra i forhold til pris.

Snakker du om mobiler eller rappere?

Er du helt Noob eller rapperne selvsagt. Uansett hva disse unge jyplingene kommer opp med vil de selvsagt aldri overgå mesteren HTC og mesterverket One.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...