Gå til innhold

altibox. Bridgemode. brukes tv utgangene på sentralen i bridgemode?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har handlet en negear r7000 (nighthawk) til min bror som i dag har standard løsning fra altibox (5+ år gammel sentral), og han bruker i dag den innbygde wifi nettverket.

Netgear r7000 skal gi bedre wifiytelse og bedre rekkevidde enn det han har i dag.

Det jeg lurer på er :

Bruker man iptv tilkoblingene i hjemmesentralen selv etter at sentralen eventuelt blir satt i bridgemode, eller må man tilordne det i den nye routeren (firmwaren har en iptv fane, med noe vlan greier routerens innstillinger). Eller er det kun internett man kjører gjennom den nye routeren???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har handlet en negear r7000 (nighthawk) til min bror som i dag har standard løsning fra altibox (5+ år gammel sentral), og han bruker i dag den innbygde wifi nettverket.

Netgear r7000 skal gi bedre wifiytelse og bedre rekkevidde enn det han har i dag.

Det jeg lurer på er :

Bruker man iptv tilkoblingene i hjemmesentralen selv etter at sentralen eventuelt blir satt i bridgemode, eller må man tilordne det i den nye routeren (firmwaren har en iptv fane, med noe vlan greier routerens innstillinger). Eller er det kun internett man kjører gjennom den nye routeren???

Du kan gjøre begge deler. Kjørte selv bridge mode og brukte Asus ac68u til det trådløse. Men tok til slutt vekk hjemmesentralen og kjørte alt på Asus'en. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom du fortsatt skal bruker Altiboks-hjemmesentralen, logger du inn på Mine sider og setter den i Bridge mode. TV-utgangene på hjemmesentralen funker da som før, og du kobler ny router til LAN/PC-porten på hjemmesentralen. Du må bruke brannmur i ny router, den i hjemmesentralen slås av i Bridge mode.

Lenke til kommentar

Dersom du fortsatt skal bruker Altiboks-hjemmesentralen, logger du inn på Mine sider og setter den i Bridge mode. TV-utgangene på hjemmesentralen funker da som før, og du kobler ny router til LAN/PC-porten på hjemmesentralen. Du må bruke brannmur i ny router, den i hjemmesentralen slås av i Bridge mode.

Flott. Dette skal nok gå greit. Den netgear routeren har helt rå rekkevidde. Så dette blir nok bra. Takk til alle som har svart meg.

Endret av dopus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...