Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Svekket bremsekraft etter bremseskift

Gjest

Anbefalte innlegg

Skiftet bremseskiver og kloss på bremsene fremme idag. Den ene trykksylinderen/stempelet i kaliperen satt litt fast, altså den ville ikke helt inn, slik at det ikke ble plass til de nye klossene. Jeg tok den ut, da jeg gjorde dette rant det jo selvfølgelig litt bremseveske ut. .. og rengjorde den og satte den inn igjen, ..

Jeg pompepresset bremsen for å presse ut luft.. 

Bremseveske nivåët ser ut til å holde seg innenfor max-min nivået. Men jeg tenker det rant ut ca. 3.5dl..

Har testkjørt rundt i nabolaget og kjenner jeg må presse helt inn for at bremsene skal ta i. Og da bremses det svakt og sakte. Mao jeg regner med trykket uteblir. Men hva gjør jeg nå bremseveska er innenfor max-min nivået? Regner med jeg har fått luft i systemet?

Er dette noe man kan enkelt fikse selv, eller er det rimelig å få verksted å fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du brukt luftenippelen for å lufte? Hjelper fint lite å skur alt sammen og pumpebremse om du har fått luft i systemet. Luften har da ingen plass å gjøre av seg. 

Det har jeg ikke. Hvor befinner den seg?

Lenke til kommentar

Tusen takk dere. Skal sjekke først hva de tar på verkstedet, om det er dyrt. Bremsevæska er nok ikke skiftet på noen år da forrige eier droppet sist service. Ellers vil jeg prøve slik som i videoen, og skifte hele væska.

Og at veske=/=væske hehe

Lenke til kommentar

Lufte bremsene er litt mye styr, men det er en god jobb du kan gjøre selv om du har en kompressor eller en kompis til å hjelpe deg.

Ringte verkstedet just nu, og de skulle ha 1040,- for jobben. Jeg takket ja. Da skifter de hele væska. Og jeg har ikke noen kompiser som kan hjelpe :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...