Gå til innhold

[Løst] Prissetting for salg: Intel core i7 960 (3,2ghz), 6gb RAM, 24" BenQ skjerm.

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Har fått oppdrag av min glade far om å selge hans stasjonære maskin. Har ikke heeeelt kontroll over hva som er innvendig i den når det kommer til strømforsyning osv, men har oversikt over en del av bits and pieces. Han lurer på hva han kan forvente å få for følgende maskin, og jeg sa jeg skulle finne ut av det :)

Prosessor:      3,2ghz intel i7 960

Hovedkort:      Gigabyte X58A-UD3R

Minne:             6gb (antar DDR3 1066mhz)

SSD:                240gb Corsair force 3

HDD:               2tb Seagate ST2000DL003

Skjermkort:      Nvidia geforce gt 220

Skjerm:            BenQ 24"

Maskinen har såvidt meg bekjent et lukket vannkjølingssystem, og heldigvis også en strømforsyning. Er snekret sammen i et typisk gamingkabinett med grusomme røde lys :p

Kan noen gi meg en indikasjon på hva man forsvarlig kan ta betalt for dette? Setter veldig pris på alt av hjelp.

(edit: typeO)

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte Belarc for å printe ut specs (kom gjerne med forslag til et bedre program som er mer HW-spesifikt), men trodde det smalt ut mer spesifikk info. Kan dobbeltsjekke PSU og kabinett i løpet av dagen.

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar

Ca 1.500,-, kanskje 2.000,-. Maskinen er for treig til å dra noe som trenger litt trøkk og den er så gammel at man sitter med skjegget i postkassa hvis den ryker, ingen garanti/ reklamasjon.

Edit; Mange her, inkludert meg, setter en "kvitte seg med" pris. Jeg er også motstander av å få så mye som mulig for maskinvare da det tilsier at man bruker store bokstaver i en annonse på Finn.no og venter på at en uten peiling skal bite på kroken.

MEN, husk å sette en prutepris. Vil du ha 2K så sett den til 2.5-3K :)

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Takker for flere tilbakemeldinger :D Er ikke interessert i å lure noen til å kjøpe noe til overpris, derfor jeg spør om en realistisk prissetting. Bruksverdien av den er jo tilstede for folk som ikke skal gjøre så himla mye spesielt, og skjerm og greier er noe man må ha uansett ;)

Lenke til kommentar

Kanskje i bestefall 2500 kr for alt. Hvis det er kun full HD og 60 hz, eller 3000 kr hvis det er 120 hz eller bedre skjerm.

Men tror sansynligheten for du får solgt er liten da det er så mye bedre tilbud man kan gjøre.

Skjermkortet er elendig maskinen er nok uten for garanti.

Lenke til kommentar

Corsair HX650W PSU. Et CM Storm kabinett. Så samlet sett så forstår jeg at man lander på 2000-2500 her? :)

Meget mulig farsan foretrekker å ha den som veggpryd i stedet for salg, om beløpet er såpass lite - men jeg setter stor pris på tilbakemeldingene :)

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...