Sarasin Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Hei folkens. Har fått oppdrag av min glade far om å selge hans stasjonære maskin. Har ikke heeeelt kontroll over hva som er innvendig i den når det kommer til strømforsyning osv, men har oversikt over en del av bits and pieces. Han lurer på hva han kan forvente å få for følgende maskin, og jeg sa jeg skulle finne ut av det OS: Win8 pro (oppgradert til win10 pro) Prosessor: 3,2ghz intel i7 960 Hovedkort: Gigabyte X58A-UD3R Minne: 6gb (antar DDR3 1066mhz) SSD: 240gb Corsair force 3 HDD: 2tb Seagate ST2000DL003 Skjermkort: Nvidia geforce gt 220 Skjerm: BenQ 24" Maskinen har såvidt meg bekjent et lukket vannkjølingssystem, og heldigvis også en strømforsyning. Er snekret sammen i et typisk gamingkabinett med grusomme røde lys Kan noen gi meg en indikasjon på hva man forsvarlig kan ta betalt for dette? Setter veldig pris på alt av hjelp. (edit: typeO) Endret 25. oktober 2016 av Sarasin Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Ikke mer enn 1000. Det var da veldig lav pris? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Omkring 1600 kr og muligens et par hundrelapper til dersom PSU og kabinett er av høy kvalitet. Du burde ha anvendt et program for å finne eksakte spesifikasjoner for maskinvaren, antakelser og omtrentlige beskrivelser duger ikke. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Brukte Belarc for å printe ut specs (kom gjerne med forslag til et bedre program som er mer HW-spesifikt), men trodde det smalt ut mer spesifikk info. Kan dobbeltsjekke PSU og kabinett i løpet av dagen. Endret 25. oktober 2016 av Sarasin Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2016 Ikke mer enn 1000. Det var da veldig lav pris? Noen bedre forslag enn 1000, da? Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Brukte Belarc for å printe ut specs (kom gjerne med forslag til et bedre program som er mer HW-spesifikt), men trodde det smalt ut mer spesifikk info. Kan dobbeltsjekke PSU og kabinett i løpet av dagen. Speccy fra Piriform er ganske grei å bruke. https://www.piriform.com/speccy Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2016 Takk for det Håper fortsatt på tilbakemeldinger angående pris Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Jeg ville prøvde 2000 kr. SÅ treg er den ikke, og 24" skjerm trekker opp. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Ca 1.500,-, kanskje 2.000,-. Maskinen er for treig til å dra noe som trenger litt trøkk og den er så gammel at man sitter med skjegget i postkassa hvis den ryker, ingen garanti/ reklamasjon. Edit; Mange her, inkludert meg, setter en "kvitte seg med" pris. Jeg er også motstander av å få så mye som mulig for maskinvare da det tilsier at man bruker store bokstaver i en annonse på Finn.no og venter på at en uten peiling skal bite på kroken. MEN, husk å sette en prutepris. Vil du ha 2K så sett den til 2.5-3K Endret 25. oktober 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2016 Takker for flere tilbakemeldinger Er ikke interessert i å lure noen til å kjøpe noe til overpris, derfor jeg spør om en realistisk prissetting. Bruksverdien av den er jo tilstede for folk som ikke skal gjøre så himla mye spesielt, og skjerm og greier er noe man må ha uansett Lenke til kommentar
skripis Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Hvor er denne til salgs da? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Kanskje i bestefall 2500 kr for alt. Hvis det er kun full HD og 60 hz, eller 3000 kr hvis det er 120 hz eller bedre skjerm. Men tror sansynligheten for du får solgt er liten da det er så mye bedre tilbud man kan gjøre. Skjermkortet er elendig maskinen er nok uten for garanti. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Corsair HX650W PSU. Et CM Storm kabinett. Så samlet sett så forstår jeg at man lander på 2000-2500 her? Meget mulig farsan foretrekker å ha den som veggpryd i stedet for salg, om beløpet er såpass lite - men jeg setter stor pris på tilbakemeldingene Endret 25. oktober 2016 av Sarasin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå