Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Elektrisk vindusheis - Audi A3 8P

Anbefalte innlegg

Hei!

Var på vei til jobb i morges, og stoppa for å prate med en bekjent jeg møtte på. Dro ned vinduet, og pratet ett par minutter.

Når jeg så skulle kjøre videre gikk ikke vinduet opp.. Det vil si, det gikk en cm opp, men ikke lenger. Alle andre vinduer fungerer som de skal.

Med tanke på at det åpenbart ikke er bryteren eller strømtilførsel som er problemet ettersom vinduet beveger seg, sitter jeg kun igjen med en mulighet: Vindusheisen. Enten at noe sitter fast, har hoppet av, eller at den har tatt kvelden.

Er dette noe som er krevende, evt. dyrt å bytte på verksted? Kan det være andre ting som er galt?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Audi A6 er det noen billige plastdeler i forbindelse med wiren til vindusheisen som pleier å ryke. Sikkert det samme med A3. Du får repp-kit fra eBay for 2-300,- men har du det travelt så kan du jo kjøpe ny vindusheis med wire og alle plastdelene for rundt 2.000,-. Bakgårdsverksted pleier å ta rundt kr. 1.000,- for jobben med å skifte. Prøv å google inne på youtube så finner du sikkert videoer som viser andre som retter samme feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...