Budeia Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 En del reaksjoner som vi har finner sted fordi vi er kjødelige mennesker som ikke setter tilstrekkelig pris på de himmelske ting. Gud ønsker ikke at vi skal tilbe andre mennesker, bygninger eller aksjer som avguder. Da folk fikk beskjed om børskrakk i 1929 (tror jeg), var det mange av dem som skjøt seg. At mange hadde den reaksjonen, betyr ikke at den dermed var riktig. En del vil vel si at siden Jesus gikk foran og hadde en smertefull død, kan ikke vi som er hans tjenere kreve å få en smertefri død. Vi kan selvsagt håpe på å få en smertefri død, men vi har ikke noe krav på det. Og flere apostler gikk frivillig inn i tortur og martyrdød. Du burde lese om dem... Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 HVA ER FUNKSJONEN MED DØDEN? Døden har ingen funksjon. Den er konsekvens. Blir liv laga, så vil liv opphøre. Enkelte vil ikke at liv skal opphøre, og derfor diktes det opp forskjellige scenarioer for en fortsettelse. Diktingen har en funksjon. 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Denne tråden fikk meg til å gni meg i øynene, for det virker som om de involverte har sett en sci-fi film de sitter å snakker om, der de diskuterer karakterene i filmen og fantaserer litt rundt det.... Det ble derfor nesten helt ubegripelig når det gikk opp for meg at dere faktisk sitter å snakke alvor her, dere tror på dette disse fantasiene.... Setter to streker under hvor fordummende religiøs tro faktisk er for mitt vedkommende, takk for det 1 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 ifølge bibelen så kan djevel ta form og ha mange fjes, og det som jeg har tenkt på er hva skjer hvis djevel tok form av jesus kristus og villedet oss mennesker til å tro på noe som ikke er sant? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Så kristendommens grunder, Jesus, var egentlig djevelen i kamuflasje, for å lure folk til å tro på bibelen? Var djevelen den første militante ateist? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 ifølge bibelen så kan djevel ta form og ha mange fjes, og det som jeg har tenkt på er hva skjer hvis djevel tok form av jesus kristus og villedet oss mennesker til å tro på noe som ikke er sant? Akkurat om djevelen har lov til å utgi seg for å være Jesus Kristus vet jeg ikke helt, men det skjer stadig vekk at djevelånder tar skikkelse av lysets engler og bedrar mennesker, med tragiske resultater. Endel folk (inkludert meg), mener jo at det er dette som har gått for seg på den såkalte "Engleskolen". Nå har den visst skiftet navn, var det til Soulspring tro? Og det er mange i kjendismiljøer som støtter denne skolen. Hvis du spionerer på deres facebookside, vil du se at de har støtte fra ulike kjendisdamer. Han som grunnla mormonerne skal visst ha blitt ledet av engler til å grave opp Mormons bok. Og slik ble en sekt grunnlagt... Det finnes også mange andre lignende eksempler. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Akkurat om djevelen har lov til å utgi seg for å væ ifølge bibelen så kan djevel ta form og ha mange fjes, og det som jeg har tenkt på er hva skjer hvis djevel tok form av jesus kristus og villedet oss mennesker til å tro på noe som ikke er sant? Akkurat om djevelen har lov til å utgi seg for å være Jesus Kristus vet jeg ikke helt, Lov til? Hvis dette eventyret hadde vært sant, hvem skulle stoppet satan i å gjøre det? Gud, som ikke evner å stoppe en lite bølge engang? Ikke narr meg til å le.. men det skjer stadig vekk at djevelånder tar skikkelse av lysets engler og bedrar mennesker, med tragiske resultater. Tulleprat. Slik snakker mennesker som ikke evner, eller tørr, å ta på seg skylden for egne dumheter, noe som faktisk er veldig utbredt i kristne miljøer, dessverre med tragiske resultater... Jeg vet for SIKKERT at overgrep har foregått og foregår i frelsesarmeen og jeg VET også at ledelsen vet om dette... Så hvorfor anmeldes det ikke til politiet? Fordi det er bedre å ofre et uskyldig overgrepsoffer, en jente eller en gutt helt i begynnelsen av livet som er ødelagt, enn å eksponere en organisasjon som fremmer jesus... Det ville jo svertet jesus må vite... OG folk hadde ikke gitt penger til disse blodiglene om det var kommet ut at hele organisasjonen er en utkleknings anstalt for pedofile der lam blir ofret for jesusen.. Og på toppen av dette kaller kristne sin religion for lysets religion, enda det er steinmørkt i den ignoransen og fordumningen når jesus bedrar mennesker med tragisk resultat... Hykleriet vil liksom ingen ende ta og kristne STØTTER opp under det i sin naive tro på jesus... Mørkets konge og løgnenes herre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå