Explorer Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Min gode DDR PC 2700 noname brikke er dødende og jeg trenger nå ny RAM... Jeg lurer da på hvilken RAM som er bra til å overklokke med men som ikke er alt for dyr... Jeg har vurdert Geil og OCZ men OCZ er vell litt dyr (har litt dårlig økonomi nå før jul ) Det må være minst DDR PC 3200 og må kjøre ganske raskt... Men allikevel må den ikke være for dyr... Jeg er intressert i EN 512 MB brikke... Ikke to 256 brikker som selges i pakker... Håper noen kan hjelpe meg for jeg er veldig deprimert uten min PC... Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Mye er du villig til å gi for en 512 brikke da ? Twinmos er jo en billig brikke som klokker utrolig bra vis du er heldig å få en BH5 brikke. Jeg har både BH5 og CH5, og BH5 brikken klarer 250 helt OK stabilt, mens CH5 Brikken stopper på 220 på 11.2.2.2 Lenke til kommentar
Gef Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Mye er du villig til å gi for en 512 brikke da ? Twinmos er jo en billig brikke som klokker utrolig bra vis du er heldig å få en BH5 brikke. Jeg har både BH5 og CH5, og BH5 brikken klarer 250 helt OK stabilt, mens CH5 Brikken stopper på 220 på 11.2.2.2 Hvor høy volt kjører du på med begge brikkene? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) 2.9 Dont get me wrong her. Klarer ikke 250 stabilt, hakke sjangs i prime og 3dmark03. Men fungerer i spill. Har heller ikke noen stramme timingser på 250. Mener de var satt til SPD eller.no Endret 28. november 2003 av |SeVen| Lenke til kommentar
Gef Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg har TW PC3200 m/Winbond, men jeg vet ikke om det er BH5 brikke, får ikke sjekket det pga. det er en ramkjøler festet på ramen. Prøvde å klokke ramen en gang, kom da opp i 210 stabilt med 2-2-2-6 og 2.85V, er det noe tegn på at jeg kanskje har BH5 eller CH5 det kanskje? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg har TW PC3200 m/Winbond, men jeg vet ikke om det er BH5 brikke, får ikke sjekket det pga. det er en ramkjøler festet på ramen. Prøvde å klokke ramen en gang, kom da opp i 210 stabilt med 2-2-2-6 og 2.85V, er det noe tegn på at jeg kanskje har BH5 eller CH5 det kanskje? Vansklig å si, men tror du har en CH5 brikka da. 2-2-2-6 ? Sikker på at det ikke er 6-2-2-2 ? Iallefall så er dette utrolig stramme timingeser. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg har TW PC3200 m/Winbond, men jeg vet ikke om det er BH5 brikke, får ikke sjekket det pga. det er en ramkjøler festet på ramen. Prøvde å klokke ramen en gang, kom da opp i 210 stabilt med 2-2-2-6 og 2.85V, er det noe tegn på at jeg kanskje har BH5 eller CH5 det kanskje? Vansklig å si, men tror du har en CH5 brikka da. 2-2-2-6 ? Sikker på at det ikke er 6-2-2-2 ? Iallefall så er dette utrolig stramme timingeser. Vet at det er stramme timingser. Pleier ivertfall å skrive det 2-2-2-6...i BIOSEN står det i denne rekkefølgen: 2-6-2-2 Testa nå nettopp, tok på 3.05V og de slappeste timingsene 2.5-7-3-3, gikk ikke høyere enn 212MHz Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg har TW PC3200 m/Winbond, men jeg vet ikke om det er BH5 brikke, får ikke sjekket det pga. det er en ramkjøler festet på ramen. Prøvde å klokke ramen en gang, kom da opp i 210 stabilt med 2-2-2-6 og 2.85V, er det noe tegn på at jeg kanskje har BH5 eller CH5 det kanskje? Vansklig å si, men tror du har en CH5 brikka da. 2-2-2-6 ? Sikker på at det ikke er 6-2-2-2 ? Iallefall så er dette utrolig stramme timingeser. Nope.. det er de eneste timings det er "lov" til å kjøre Om man må slakke på timings for å komme lenger så gjelder det ikke. Det er enten 2-2-2-6 eller ingenting Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Om man må slakke på timings for å komme lenger så gjelder det ikke. Det er enten 2-2-2-6 eller ingenting Hehe.. sier noe der Hadde bare brikkene blitt med på det så Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Vil det bli mye bedre ytelse på slike timings?? Min noname brikke kjører nå på 8-4-4-2... Men jeg har ikke muligheter for å få så høy spenning til brikkene (har Asus A7N8X). Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Vil det bli mye bedre ytelse på slike timings?? Min noname brikke kjører nå på 8-4-4-2... Men jeg har ikke muligheter for å få så høy spenning til brikkene (har Asus A7N8X). Jepp.. timings er veldig viktig. MYE viktigere enn produsentene av PC4000 ol. vil innrømme. Feks: DDR400 2-2-2-6 er raskere enn DDR500 3-4-4-8 .. Dette kommer ikke frem ved måling av båndbredden med feks Sisoft Sandra mem-bench, for den måler KUN båndbredden, og ikke den totale ytelsen der latency har mye å si.. men om man kjører minne inntensive programmer/benchmarks så vil det raskt komme frem. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Leste nettop testen på ocshoot... De fikk bedre ytelse med timings enn med fart... Men tilbake til problemet. RAMen jeg har fungerer ganske bra når den ikke er stresset. Før kunne jeg kjøre på 185DDR FSB med dårlige timings... Nå kjører jeg på 166DDR med enda dårligere timings og så snart jeg prøver å spille Halo eller andre krevende spill får jeg "blåskjerm". Kan det være noe annet om er feil med som ikke har med rammen å gjøre? Lenke til kommentar
Hummbugg Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 twister'ne til twinmos er jo ganske bra etter min erfaring. har desverre ikke noe godt forhold til Geil da 4 av 5 brikker jeg har motatt har vært DOA. de kalte det uflaks på psdata.gudene vet, men meg liker de svært dårlig (både gud,psdata og Geil ) jeg kjører værtfall 2-3-2-5 på et MSI K7D Master2L med twinmos'ne(pc3200) jeg har satt minnehastigheten til cpu+33 og prossesorene er et sett med mp-opplåste xp3000(barton) ,så regn selv. explorer, tror jeg vil ambefale at du bytter ram fort! Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Hvorfor bør jeg bytte RAM fort??? Er det muligheter for at den avliver resten av systemet??? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Leste nettop testen på ocshoot... De fikk bedre ytelse med timings enn med fart... Men tilbake til problemet. RAMen jeg har fungerer ganske bra når den ikke er stresset. Før kunne jeg kjøre på 185DDR FSB med dårlige timings... Nå kjører jeg på 166DDR med enda dårligere timings og så snart jeg prøver å spille Halo eller andre krevende spill får jeg "blåskjerm". Kan det være noe annet om er feil med som ikke har med rammen å gjøre? Hm.. tror ikke dette har noe med minne å gjøre... prøv å kjøre prime95 for å se om systemet ditt er stabilt. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Nå har rammen begynt å virke igjen... Men jeg tror nok det er relatert til rammen... Da jeg prøvde å starte igår fikk jeg beskjed om at jeg hadde 4kb (!!!) RAM installert i PCen. det er kansje litt lite Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Nå har rammen begynt å virke igjen... Men jeg tror nok det er relatert til rammen... Da jeg prøvde å starte igår fikk jeg beskjed om at jeg hadde 4kb (!!!) RAM installert i PCen. det er kansje litt lite Er ikke sikkert det er rammen, kan være HK også. SÅ ville fått testet minne i en annen maskin før jeg hadde kastet den. Finnes også minne tester som ligger ut, men jeg stoler ikke helt 100% på disse da jeg tror at de ikke vil se forskjell på defekt HK og defekt ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå