Vox_populi Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 En gang til: Hvor var det at mordere og voldtektsmenn plukket tyggispapir langs motorveiene? Eller var det løgner du kom med? 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Må du ha skattepenger for å oppnå frihet, da? Skattepenger er tross alt begrensninger av andres frihet. Jeg syns fortsatt ikke det er for mye forlangt at du gjør noe for disse pengene andre har slitt og slavet for. Hva er alternativet da? Når staten har fratatt folk frihet til å leve livet som de vil, så får de vel betale for folks frihet også, hvis folk ønsker å være fri? Han kan jo ikke akkurat flytte til et fritt landestykke, bygge seg et hus der(selv), stifte familie, og være fri. Nei, han blir tvunget til å være en del av systemet. Det samme systemet som har ulovliggjort frihet i ordets rette betydning. Systemet fungerer faktisk på en måte som fratar folk frihet. Og alle systemets funksjoner fengsler folk i systemet og sikrer at frihet er uoppnåelig. Milliardærer er det nærmeste vi har frie folk idag. De er frie i nesten hele verden. Milliardærer har bevegelsefrihet normale mennesker ikke har, de er frie i forhold til det som begrenser folk flest systematisk, penger. Men de er fortsatt underlagt systemet, og systemet kan frata dem friheten når som helst. Så i bunn og grunn er ikke milliardærer frie de heller, kun friere enn resten av menneskeheten. Alle er underlagt det samme systemet. Lenke til kommentar
Nettdebattant1 Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Hvorfor snu dette til å handle om meg? Dette gjelder kanskje så mange som ti prosent av oss. Skal dere huskarler fjase bort enda en tråd som handler om verden utenfor WoW, eller arrestere dere selv og tenke på hvordan Vi kan avlette situasjonen? Jeg synes at å møte opp foran Stortinget den 5. november er en god begynnelse. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Millardærer er friere fordi de har større makt, og andre mennesker må tilpasse seg de, ingen er "frie", sålenge det er andre mennesker på jorda, man har feks ingen eiendomsrett uten å være "endle av systemet". AtW 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Jeg synes at å møte opp foran Stortinget den 5. november er en god begynnelse. Tyrannene ler når folk protesterer. Det er ingenting annet som fungerer enn å ta bort dagens system og erstatte det med et bedre system. Endret 24. oktober 2016 av zeebra Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Hva skal til for at du får friheten du ønsker, Nettdebattant1? 2 Lenke til kommentar
Nettdebattant1 Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Det er ikke noen dum idé med landreform. Det hendte bare to generasjoner før Sullas tid i gamle Rom. Så mange som 7% av all mark er eid av døde bønder, det er 70% til som ikke er tilgjengelig for resten av oss, til tross for at det har gått århundrer uten statlig inngripen og, viktigst av alt, så var den viktigste årsaken for ikke å selge oppgitt å være "nostalgi". Kjenner du noen bønder? Er du klar over hvor utdatert jordbruksteknologien er i dag? Ser du nanobølgen komme? Lån til entrepenører fra statskassen er én vei å gå. Simpelthen å demontere store deler av byråkratiet til fordel for en nattvekterstat med en liten, søt bror og en dansk bitter er en annen en. Lenke til kommentar
Nettdebattant1 Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Jeg synes at å møte opp foran Stortinget den 5. november er en god begynnelse. Tyrannene ler når folk protesterer. Det er ingenting annet som fungerer enn å ta bort dagens system og erstatte det med et bedre system. Å markerere urett er vel aldri galt? Jeg synes det er viktig at de bryr seg på Stortinget og det skader jo ikke å produsere media, så folk forstår hvorfor folk bruker tid på ... offentlig talning? Lenke til kommentar
Nettdebattant1 Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Millardærer er friere fordi de har større makt, og andre mennesker må tilpasse seg de, ingen er "frie", sålenge det er andre mennesker på jorda, man har feks ingen eiendomsrett uten å være "endle av systemet". AtW Slo det deg aldri at milliardærer i sterkt fåtall ? De har arvet pengene sine, så godt som alle sammen. Det å være en god kristen handler om å finne fram til løsninger alle kan tekkes. Gi til Caesar, hva er Caesars, står det i Bibelen. Vel! Prøv å fange meg om du kan! Skal du komme til crack-reiret jeg bor i forsure livet mitt enda mer, eller begynne å ta tilstandene i ditt eget land på alvor? Forøflger du de logiske tankerekkene, så ser du hvor mange dette faktisk gjelder. De fleste ønsker ikke den komfort pegner kan kjøpe, men ønsker nettopp den komfort du selv holder ved - eiendomsrett. Min far har blødd for dette landet og han var ikke alene om å få fyken fra en av Norges hjørnestensbedrifter. Langt der i fra. Vi er mange som har lagt ned hjerte og sjel i dette med frihet, rettferdighet og solidaritet. Det bør begynnes å merkes i rettssaler, hvor de hverken fører protokoll eller tar opp på bånd, selv førti år etter, for så sterkt de står sammen, fascistene, så er det uråd å få has på verstingene de beskytter. Der kan du virkelig begynne å snakke om tyranni - en dommer som dømte meg var nylig i avisa, beskyldt for alzheimer, og de mente at 8 - åtte - dommer måtte oppheves p.g.a. det. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Sirkulær argumentasjon med deg står ikke accurat øverst på min liste. Det er flust av punkter her du har å addressere før du kan snakke til meg på den måten der. Du kaller meg et flak dasspapir og blir butthurt av noe som ikke er en fornærmelse, engang Altså, om du går hjemme, er arbeidsfør, og får penger fra NAV er det ikke for mye forlangt at du yter noe i retur for penger du ellers ikke løfter en finger for (annet enn å skrive jobbsøknader, men det får ikke studenter og andre betalt for, heller). Du har ikke adressert dette overhodet, men plassert deg i offerbåsen med "SLAVE" skrevet med fete typer på et pappskilt. Forklar heller hvorfor du, som arbeidsløs, har rett på penger uten motytelse - spesielt om du ikke har betalt inn en pen slant til staten først, for å gjøre det fortjent til en slik "forsikring". Hvorvidt du yter noe for NAV-pengene eller ikke hindrer deg ikke i å ha denne friheten du søker, målt mot frihete du ville fått i en relativt dårlig betalt jobb (jeg antar det er slikt du har kompetanse til, gitt praten om skoleverket). 1 Lenke til kommentar
Nettdebattant1 Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Har du noe på hjertet, så få det for Guds skyld ut - alt sammen, for du kaster bort alles tid med fyllevrøvl! Jeg kom for å diskutere. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Må du ha skattepenger for å oppnå frihet, da? Skattepenger er tross alt begrensninger av andres frihet. Jeg syns fortsatt ikke det er for mye forlangt at du gjør noe for disse pengene andre har slitt og slavet for. Hva er alternativet da? Når staten har fratatt folk frihet til å leve livet som de vil, så får de vel betale for folks frihet også, hvis folk ønsker å være fri? Han kan jo ikke akkurat flytte til et fritt landestykke, bygge seg et hus der(selv), stifte familie, og være fri. Nei, han blir tvunget til å være en del av systemet. Det samme systemet som har ulovliggjort frihet i ordets rette betydning. Systemet fungerer faktisk på en måte som fratar folk frihet. Og alle systemets funksjoner fengsler folk i systemet og sikrer at frihet er uoppnåelig. Milliardærer er det nærmeste vi har frie folk idag. De er frie i nesten hele verden. Milliardærer har bevegelsefrihet normale mennesker ikke har, de er frie i forhold til det som begrenser folk flest systematisk, penger. Men de er fortsatt underlagt systemet, og systemet kan frata dem friheten når som helst. Så i bunn og grunn er ikke milliardærer frie de heller, kun friere enn resten av menneskeheten. Alle er underlagt det samme systemet. Ikke sikkert vi er så uenige her som i mange andre diskusjoner. Men han har ikke noen iboende rett til et stykke land, det må han isåfall gjøre seg fortjent til - for eksempel via å spare opp midler til å kjøpe landstykket. Stikker staten kjepper i hjiulene for dette via diverse reguleringer? I teorien, kanskje - men det er intet i tråden her som indikerer at fyren hadde hatt råd til å kjøpe et stykke godt land for å dyrke sine agurker, uansett. Hvis han har en million på konto, javel - men mitt inntrykk er mer i retning av "hånd til munn" - uten at jeg skal påstå å ha fasiten for hånd. Den kjenner han bare selv. Hadde han stemt på Liberalistene og de fikk flertall ville han neppe fått rare NAV-støtten, heller - men kanskje en mulighet til en lavt betalt jobb som såvidt holder til å greie seg, med muligheter til å få erfaring og kravle seg oppover stigen. Dette rokker dog uansett ikke ved poenget: har han egentlig noen rett til skattepenger uten å yte noe igjen for dem, når han åpenbart er istand til dette? Det går jo an å se på det som en slags jobb man utfører for staten, hvor trygden/støtten er betaling for arbeidet. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Har du noe på hjertet, så få det for Guds skyld ut - alt sammen, for du kaster bort alles tid med fyllevrøvl! Jeg kom for å diskutere. Du bobler ikke akkurat over av diskusjonsiver. Kom du hit for at hele forumet skulle være din nikkedukke og si "dakar liten"? 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Hvorfor snu dette til å handle om meg? Dette gjelder kanskje så mange som ti prosent av oss. Skal dere huskarler fjase bort enda en tråd som handler om verden utenfor WoW, eller arrestere dere selv og tenke på hvordan Vi kan avlette situasjonen? Jeg synes at å møte opp foran Stortinget den 5. november er en god begynnelse. Jeg foreslår du stemmer Liberalistene ved neste valg, så stemmer du for at du kun slave av egen udugelighet, om noe Da slipper du å hanskes med NAV og annen statlig drit. 1 Lenke til kommentar
Nettdebattant1 Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Godd forklaring av hvordan de liekr å trikse med tallene (ikek at det spiller noen rolle - du kan ikke heve tall1 over verden mer enn du kan heve ord1 over verden og definisjonsmakten går kringdans mellom de samme slektene med samme interessene lenge før den, mer enn, støter marken). Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Bra du, med dine 14 innlegg, viser modenhet og evne til refleksjon som debattant her.Hadde det ikke vært for de med høyere utdanning ville ikke staten hatt så store inntekter. "Gratis" utdanning er ikke det verste feilsteget staten har gjort, det har gitt en viss avkastning både for den enkelte - men også for dere arbeidsløse, som gafler i dere siv-ing- og tannlegepenger til morgen, middag og kvelds. Ikke tro at det er skittent arbeidstøy-mafiaen som betaler det du mener du skal leve av, de pengene kommer annetsteds fra.Tror du at du får en gratis jordlapp om liberalistene vinner et valg? I og med at du ikke har arbeid sparer ikke liberalistene DEG for en eneste krone, da du ikke betaler for administrasjonen i det hele tatt. 2 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Hvordan kan det være slaveri når du får penger av staten ? Med fare for å få en gjeng hårsåre folk på nakken: De fleste slaver får noe, i det minste nok til å jobbe, og slik har det alltid vært. At man får penger betyr ikke at man ikke er slave. Men i dette tilfellet er det fullt mulig å si nei takk til penger fra Nav og da kan de ikke kreve noe som helst. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Med fare for å få en gjeng hårsåre folk på nakken: De fleste slaver får noe, i det minste nok til å jobbe, og slik har det alltid vært. At man får penger betyr ikke at man ikke er slave. Men i dette tilfellet er det fullt mulig å si nei takk til penger fra Nav og da kan de ikke kreve noe som helst. Her er man vist slave hvis man ikke får alt man vil uten å gjøre noe som helst også... Ellers er både jobb og NAV høyst frivillig. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Må du ha skattepenger for å oppnå frihet, da? Skattepenger er tross alt begrensninger av andres frihet. Jeg syns fortsatt ikke det er for mye forlangt at du gjør noe for disse pengene andre har slitt og slavet for. Hva er alternativet da? Når staten har fratatt folk frihet til å leve livet som de vil, så får de vel betale for folks frihet også, hvis folk ønsker å være fri? Han kan jo ikke akkurat flytte til et fritt landestykke, bygge seg et hus der(selv), stifte familie, og være fri. Nei, han blir tvunget til å være en del av systemet. Det samme systemet som har ulovliggjort frihet i ordets rette betydning. Systemet fungerer faktisk på en måte som fratar folk frihet. Og alle systemets funksjoner fengsler folk i systemet og sikrer at frihet er uoppnåelig. Milliardærer er det nærmeste vi har frie folk idag. De er frie i nesten hele verden. Milliardærer har bevegelsefrihet normale mennesker ikke har, de er frie i forhold til det som begrenser folk flest systematisk, penger. Men de er fortsatt underlagt systemet, og systemet kan frata dem friheten når som helst. Så i bunn og grunn er ikke milliardærer frie de heller, kun friere enn resten av menneskeheten. Alle er underlagt det samme systemet. Ikke sikkert vi er så uenige her som i mange andre diskusjoner. Men han har ikke noen iboende rett til et stykke land, det må han isåfall gjøre seg fortjent til - for eksempel via å spare opp midler til å kjøpe landstykket. Stikker staten kjepper i hjiulene for dette via diverse reguleringer? I teorien, kanskje - men det er intet i tråden her som indikerer at fyren hadde hatt råd til å kjøpe et stykke godt land for å dyrke sine agurker, uansett. Hvis han har en million på konto, javel - men mitt inntrykk er mer i retning av "hånd til munn" - uten at jeg skal påstå å ha fasiten for hånd. Den kjenner han bare selv. Hadde han stemt på Liberalistene og de fikk flertall ville han neppe fått rare NAV-støtten, heller - men kanskje en mulighet til en lavt betalt jobb som såvidt holder til å greie seg, med muligheter til å få erfaring og kravle seg oppover stigen. Dette rokker dog uansett ikke ved poenget: har han egentlig noen rett til skattepenger uten å yte noe igjen for dem, når han åpenbart er istand til dette? Det går jo an å se på det som en slags jobb man utfører for staten, hvor trygden/støtten er betaling for arbeidet. Tss. Er du i det hele tatt klar over hvor dyrt et lite stykke land er i Norge? Er du klar over hvor latterlig mye land vi har tilgjengelig? Skal han spare til eget land og leve et fritt liv forutsetter jo det en lang deltagelse i systemet før han i det hele tatt skaffer den grunnleggende nødvendigheten til å bli fri, nemlig landestykket. Det økonomiske systemet setter kjeppene i hjulene for at han kan slå seg ned på et stykke tilgjengelig land og gjøre med det som han vil. De grove prisene som blir tatt på land her i Norge reflekterer den enorme boligboblen, som er en del av systemet. Slik som fremmtiden synes nå, har vi ikke noe annet valg enn at alle får penger fra staten i fremtiden, slik at alle kan nyte godt av produksjonen som i stadig større grad vil være automatisk. Da må selskapene betale nær 100% skatt på ALL inntekt, slik at det faktisk er folket som sitter igjen med verdien av produksjonen heller en noen få kapitalister. Så ja. Borgerlønn er fornuftig. Ikke bare er det fornuftig, men når systemet er så ledende og restriktivt som det er nå, og fratar mennesker alle friheter når de blir født, da må jo systemet kunne betale for at mennesker skal være frie, og borgerlønn/NAV er jo en løsning på det. Da kan folk som ønsker å være fri, bruke tiden sin på hva de vil, heller enn tjene systemet og spinne rundt i systemets tjeneste. Å være fri burde være et valg, og når penger er det eneste osm betyr noe i systemet, så er "gratis" penger eneste løsning for å fri folk. Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Her er det mange vage definisjoner på slave.Hva er en slave, kan en slave:-få lønn?-få normale arbeidstimer og fritid? -gjøre hva de vil på fritiden?I så fall, hva er forskjellen på en slave og en arbeidstaker som generelt har dårlige muligheter pga f.eks. dårlig utdannelse eller høy alder? Er en oljeingeniør på 60 som ikke får jobb og kun blir tilbudt jobb i bokhandel også en slave?Poenget er, denne ordningen er ikke slaveri, det er en jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå