Togun Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Heisann, jeg er blitt fullstendig utdatert på hardware fronten. Jeg har en Core i5 2500k - socket LGA 1155 og en Radeon HD 6800 GFX. Dette ble kjøpt og bygget selv i 2011. Jeg kunne tenke meg og oppgradere slik at dette henger med på nyere spill. Spørsmål: 1. Antar det ikke er mulig å kjøpe CPU nytt til dette hovedkortet lengre? 2. Vil nyere grafikk kort fungere på dette hovedkortet? 3. Vil nytt raskt grafikk kort være godt nok før neste steg om noen år f.eks er nytt hovedkort og CPU? Håper noen har tid til å hjelpe litt her mvh Thomas Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Ja, du kan godt velge GTX 1060\GTX 1070 med dette oppsette her, og spille 4k eller 2560x1400 spill greit, men i cpu krevende spill bør du overklokke cpuen litt for best ytelse. Skjermkortet er ganske gammeldags. Sokkelen er utdatert, men i7 2700k er fremdeles ok i gaming, men ikke verdt å kjøpe over 1200 kr brukt i dag. Endret 24. oktober 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå