Acidblitzz Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Hei! Jeg har en stund vurdert å selge PS4en min siden den er lite brukt. Har ganske mange spill, men alle utenom ett er lastet ned over PS Store og har derfor ingen CD for dette. Spillene kommer jo til å dra prisen noe opp, men hvordan ordner man det med kjøper? Er ikke egentlig så utrolig lysten på å gi fra med selve PSN kontoen min. Finnes det andre måter? Takk for svar! Mvh Mats Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Nå er ikke jeg en ihuga konsoll spiller så infoen min kan avvike fra realiteten Men såvidt meg bekjent kan du laste ned de aktuelle spilla og lage en ny bruker for så å slette din bruker. Sålenge spillene ikke er avhengig av online login så tror jeg kjøper kan spille disse. Mht lovligheten av dette så tror jeg det er ulovlig da du vel i virkeligheten strengt tatt ikke eier spillet, men bare lisensen? Jeg har registrert at mange som selger konsoller med spill har en litt for nostalgisk holding til den faktiske verdien av en haug med spill. De eneste spilla som normalt sett kan dra opp prisen noe er vel de store titlene. At en kjøper er interessert i en hel haug med random spill kanskje relativt sjelden. (men nå var vel heller ikke det du lurte på). Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 selger du konsollen så kan kun mottaker motta spilla du har på disk, alle digitale spill får en hengelås når du fjerner kontoen fra konsollen og salg av psn konto er ulovlig etter hva avtalen til sony sier Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Ja, du kan f.eks løse dette via at du setter opp en ny PS4 som din primary på en ny PSN konto og så laste ned spillene på den og la maskinen være slik den er for salg med din tidligere PSN-konto. Lenke til kommentar
Acidblitzz Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Ja, du kan f.eks løse dette via at du setter opp en ny PS4 som din primary på en ny PSN konto og så laste ned spillene på den og la maskinen være slik den er for salg med din tidligere PSN-konto. Er dette lovlig? Lenke til kommentar
Acidblitzz Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Veldig irriterende å ikke få solgt Playstationen med alle de digitale spillene Veldig mange bra spill der. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Ja, du kan f.eks løse dette via at du setter opp en ny PS4 som din primary på en ny PSN konto og så laste ned spillene på den og la maskinen være slik den er for salg med din tidligere PSN-konto. Er dette lovlig? Tja, du får lese det med liten skrift. Det er i alle fall mulig sånn de digitale lisenser fungerer. Fant det ut helt tilfeldig da jeg fikk et spill på den måten fra eBay fordi jeg ikke leste hele annonsen som var på spansk. Aner ikke intensjonene bak dette opplegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå