pierce007 Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Er nå sykemeldt snart på 14 dag grunnet "forkjølelse" i følge legen. Blodprøven ga negativ utteling. Personlig føles det som mer enn "forkjølelse". Kraftige hosteanfall som verker i kropp og sjel (og jeg er ikke akkurat den som klager på slikt, eller er ofte syk og lenge). Men nå begynner jeg å bli drittlei av konstante hostingen. Legen gir meg selvfølgelig ingenting, enn klapp på skulder og god bedring. vet noen har gått på legevakten når ikke legen har skrevet ut noe, men i dette tilfellet hvor blodprøven er negativ - vil det hjelpe? Eller er det like lite sympati å hente er? Lenke til kommentar
Nikoline82 Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Hvor lenge siden er det du var hos legen? Forkjølelse (virus) kan gå over til bakteriell lungebetennelse underveis mens man er syk. Hvis det er mer enn 3 dager siden du var hos legen, så hadde jeg dratt på legekontoret å fått tatt en ny CRP. Jeg får ofte lungebetennelse etter forkjølelse. Å det er typisk først 2-2,5 uke fra forkjølelsen setter i gang til det går over i lungebetennelse for meg. Å gå på legevakten blir nok som du sier ift blodprøve. Det er desverre lite å gjøre med virus. Men har du fått skikkelig hostesaft? Slimløsende og hostedempende ? Det skal man jo kunne ha nytte av helt uten at blodprøver slår ut. Er forøvrig forkjøla selv nå, å i den "overgangs" fasen. Så tror endel av de virusene som går nå er ganske "slemme". Håper du snart bli bedre. God bedring;) Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Jo takk :-) Tok ny CRP i dag som var negativ. Den første tok jeg tirsdag forrige uke. Så antar dette er en skikkelig virusinfeksjon som sitter hardt i kroppen.... Får bare ta tiden til hjelp.... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Du kan jo alltids dope deg ned med litt cosylan. Det roer ned hostingen. Perparatet jobber jo mot kroppen, men er bedre enn å hoste på seg ribbensbrudd og å gå søvnløs. Endret 6. november 2016 av vidor Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Skjønner det er kjipt. Men legevakten er ikke et sted du vil være. Med forkjølelse og hosting, men ellers fin allmentilstand, vil du måtte vente i kanskje 4 timer++, i rom fulle av folk med andre smittsomme sykdommer(og om du er syk er du nok immunforsvaret ditt opptatt og svakere enn normalt). Legene vil også være lite happy for at du opptar tiden deres. Husk at legevakt er for ting som ikke kan vente på en vanlig legetime. Endret 24. oktober 2016 av Drogin 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Så legen har point blanc nektet å gi deg noe for hosten? Anyways, om det er lettere å få medisiner på legevakten? Hvis du her mener hostesaft som Cosylan e.l. (i reseptgruppe B), så er svaret nei nei nei og nei. Legevakten blir rent ned av folk som angivelig vil lure til seg sovemedisiner, smertestillende og andre "sterke" medisiner, så dette har de fleste legevakter jeg kjenner til en policy om at "sånt skriver de aldri ut". Går du dit i kveld vil de sannsynligvis argumentere med at du har klart deg i flere dager allerede, med andre ord; du klarer deg til i morgen tidlig hvor du må ta det med fastlegen din. Jeg sier ikke at det er umulig å få f.eks. Cosylan på legevakten, men tilfellene hvor det skjer er heller de få unntakene som bekrefter regelen. Ville heller ha presset på hos fastlegen, gått til privatlege, eller byttet fastlege. Det er en helt latterlig forskrivningspolitikk i dette landet, hvor alt skal løses med viljestyrke, paracet (melis) og varm melk med honning, men det finnes heldigvis en og annen normal lege her og der. Anonymous poster hash: a181a...b32 Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Legevakten er ikke stedet for ting fastlegen kan ordne. Du må rett og slett bare kontakte legen din igjen, og få noe som lindrer hosten, slik at irritasjonen som har oppstått på slimhinnene får tid og ro til å leges. Si at du ikke får sove om natten, fordi du må hoste hele tiden. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Legevakten er vel mest for hjelp utenom legens åpningtid da de fleste legekontor har akutte timer Skulle jeg bli alvorlig syk så vet jeg at jeg får time på timen hos min lege, kontra en evighet på legevakten Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Legevakten er vel mest for hjelp utenom legens åpningtid da de fleste legekontor har akutte timer Skulle jeg bli alvorlig syk så vet jeg at jeg får time på timen hos min lege, kontra en evighet på legevakten Ja, dersom du får time på dagen er jo det best. Men legevakt er bra om du f.eks har brukket benet(og bruddet er "pent"). Er bruddet derimot åpent eller fordreid etc kan man fint ringe ambulanse Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Er noe brukket og det gjør vondt ville jeg uansett ringt 113 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå