Gå til innhold

Nyper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt komponert med nypene plassert i det gylne snitt. Jeg er enig med forrige taler at bladet til venstre tar litt mye oppmerksomhet. Nå vet ikke jeg hvilken programvare du bruker. I Adobe Lightroom fra versjon 5 finnes noe som heter Radial filter, som har hjulpet meg mye. Her kan du foreta selektive justeringer ved å ringe inn bladet. Jeg leste et sted at proffene på slike bilder bruker det 90 prosent i etterbehandlingen. Jeg som amatør bruker bare dette programmet. Håper jeg ikke virker belærende, da du er en meget dyktig fotograf :-) Mvh Gunnar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var veldig lekkert, og i full størrelse var nypene praktfulle. Personlig synes jeg det store mørke bladet i venstre billedramme tar litt mye oppmerksomhet, men hvis det skjæres bort får jo bildet et annet format.

Ja, det var irriterende med det mørke bladet. Kan jo kutte det bort, men da blir bildet litt annerledes. :) Veldig fine disse nypene, sjeldent feilfrie. :)

Lenke til kommentar

Godt komponert med nypene plassert i det gylne snitt. Jeg er enig med forrige taler at bladet til venstre tar litt mye oppmerksomhet. Nå vet ikke jeg hvilken programvare du bruker. I Adobe Lightroom fra versjon 5 finnes noe som heter Radial filter, som har hjulpet meg mye. Her kan du foreta selektive justeringer ved å ringe inn bladet. Jeg leste et sted at proffene på slike bilder bruker det 90 prosent i etterbehandlingen. Jeg som amatør bruker bare dette programmet. Håper jeg ikke virker belærende, da du er en meget dyktig fotograf :-) Mvh Gunnar

Jeg er jo her for å lære, så jeg setter veldig stor pris på slike tilbakemeldinger. :) Jeg lurer fælt på hva jeg skal satse på av redigeringsprogram. Hva mener du egentlig at Lightroom kunne gjort med dette bladet for å redde bildet?

Jeg sitter for det meste og diller med bildene på en Pad og bruker Snapseed som redigeringsprogram. Ikke mye proft med andre ord...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott og skarpt/detaljert bilde av disse fargerike og fristende nypene . Nå vet jeg ikke hvilket lengde bredde forhold du tar bilder i . Selv tar jeg for det meste i 3/2 . Men bildene blir ofte beskjært slik jeg vil ha dem og da er ofte lenge bredd forholdet het forskjelllig fra gang til gang .

Så jeg prøvde med 3/2 og flyttet rammen slik at det mørke bladet til venstre forsvant og det ble kuttet litt oppe og nede.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...