aurbfowhcssru54igq Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Er redd skjermkortet og cpuen min muligens er for svakt for å kjøre bf1 stabilt i full hd. Nå har jeg en i5 3570k og et Gigabyte 670. Er det lurest å kjøpe et helt nytt skjermkort eller kjøpe ett brukt 670 for så å kjøre sli? Endret 24. oktober 2016 av aurbfowhcssru54igq Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Kjøp RX480, bedre DX12 ytelse til en lavere pris. 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Kjøp RX480, bedre DX12 ytelse til en lavere pris. Ser ut som om man får best fps med dx11 og gtx 1060. Bedre enn RX480 i dx12. Siden DX12 ikkje gir noen grafiske fordeler, så er det dx11 som gjelder tydeligvis. Endret 24. oktober 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Det er så mange forskjellige resultater fordi det er så mange forskjellige kombinasjoner av hardware og drivere. Noen tester i multiplayer og noen i singleplayer. Det som er sikkert er at DX12 ikkje fungerer helt optimalt enda, verken for AMD eller nVidia. Siden Gamersnexus testen bare er 3 dager gammel, så ville jeg tro den testen er mere riktig i dag. Men uansett hva man velger så blir man nok fornøyd. I en test jeg så for en stund siden, så kunne det virke som om RX480 likte bedre raskere cpu for å yte optimalt enn gtx 1060. Endret 24. oktober 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 3 dager eller 7 dager, akkurat det samme. 1 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 som en amd fanboy så vil jeg anbefale deg å kjøpe nvidia fordi jeg ser du har en intel cpu, og utifra min hypothese så vil din cpu brenne amd skjermkortet slik at du vil ende opp med ett brent amd skjermkort med artifakts osv hvis du kjøper amd. som sagt er dette min hypothese og har ingen annen kilde å hennvise da jeg har dårlige erfaringer når jeg kombinerer intel/amd skjermkort, jeg har bygget over 100 maskiner både profesjonelt og privat, har ikke eksakt tall men jeg bygger aldri intel/amd, kun amd/amd eller intel/nvidia mvh tidligere pc bygger hos asus@tg07 Lenke til kommentar
aurbfowhcssru54igq Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Ser ut som begge kortene er gode valg men jeg går nok for 1060 pga pris. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 som en amd fanboy så vil jeg anbefale deg å kjøpe nvidia fordi jeg ser du har en intel cpu, og utifra min hypothese så vil din cpu brenne amd skjermkortet slik at du vil ende opp med ett brent amd skjermkort med artifakts osv hvis du kjøper amd. som sagt er dette min hypothese og har ingen annen kilde å hennvise da jeg har dårlige erfaringer når jeg kombinerer intel/amd skjermkort, jeg har bygget over 100 maskiner både profesjonelt og privat, har ikke eksakt tall men jeg bygger aldri intel/amd, kun amd/amd eller intel/nvidia mvh tidligere pc bygger hos asus@tg07 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå