Gå til innhold

Hjemmeside!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på med en hjemmeside, bruker Photoshop 7.0 og DW 2004 MX..

Har gått gjennom noen tutorials og kommet fram til litt forskjellig.

-nr.1 - denne sees definitivt best ut i 1056x864

-nr.2 - her har jeg bare lagd prøve version i photoshop og slica opp i imageready og lagt den inn i DW.

-nr.3 - her er det ett nesten ferdig layout jeg har laga i photoshop.. Trenger bare å slice og legge inn i photoshop.

Noen spm:

-på nr.2 ser det veldig merkelig ut.. bildene henger ikke helt sammen. Vet noen hvorfor?

-Når jeg lager iframe, så når jeg skal linke en button til å bare skifte seg inni iframen, hvordan gjør jeg dette?

-hvordan mekker jeg fading grid?

-Rollover på button når jeg slicer?

-Hvordan er fargene? Noen eventuelle andre fargekombinasjoner, som jeg kan bruke?

Takker på forhånd. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æ'kke non ekspert på koding, det får enden eller dms ta.

Må bare si at det er ingen som optimaliserer siden sin for 1056x864. Visste ikke det var en slik oppløsning en gang. :dontgetit:

Når du skal ha en lenke til å bare åpne seg i iframen, må du sette target=rammenavn, der du bytter ut rammenavn med det du har kalt rammen.

Eksempel nr1 så helt fucka ut hos meg. IE6.

Lenke til kommentar

mener vel kanskje 1024 x 768?

utformingen på nr 3 likte jeg godt, det eneste var fargene. var litt kjedelig. kan kanskje prøve å ta fargene tra 2'eren og sette inn i 3'eren? tror det kunne blitt bra

ellers virker det som om du må ha stor skrift for å fylle alt tomrommet. det er absolutt ikke nødvendig. litt midre skriftstørrelse tror jeg og hadde gjort seg. ellers stilig design, kunne kanskje gjort de horisontale linjene mindre brei og..

eller stilig side :thumbs:

Lenke til kommentar

Side en føkker seg ved annen oppløsning - glem det

Toern var ganske fin.

Treen likte jeg bare ikke

Spørsmålene dine:

tipper mellomrommene kommer av at hver td blir et par px høyere enn innholdet.

Definer høyden på hver td med mellomrom under med følgende kodesnutt i td-taggen: style="height:44px;"

Skal du ha en link til å skifte iframen fra iframen så bruker du bare avnlig <a href... uten target Skal du ha noe i hovedvinduet til å skifte det inni iframen så bruker dt <a href="blabla" target ="NAVNET TIL IFRAMEN"... Skal du ha iframen til å skifte hele hovedsiden så anbefaler jeg deg javascript (hvis ikke target="_top" virker)

Fading grid er vel design, så der melder jeg pass.

Hva mener du med slicer? Har en enkel disjointed rollover her Det bør være nok til å skjønne prinsippet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...