AnonymDiskusjon Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Hei! Jeg leier for tiden bolig hvor strømabonnement/nettleie er opprettet i eget navn. Skal snart flytte ut av denne boligen og må da si opp avtalen, men jeg vet ikke hvem som kommer til å flytte inn etter meg og har derfor ikke mulighet til å opplyse nettleietilbyder om dette. Hva skjer dersom leiligheten blir stående tom i en periode, eller neste leietaker ikke oppretter eget strømabonnement? Regner med at strømmen ikke blir skrudd av før etter en periode med ubetalt forbruk, så kan betalingsansvaret for dette evt. kreves av meg? Takk på forhånd for evt. svar Var forøvrig usikker på om dette innlegget passet bedre under forbrukerrett, så flytt det gjerne om nødvendig. Anonymous poster hash: d53cc...087 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Det er normalt at det blir overdratt til eier. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Når du sier opp abonnementet og flytter, må eier velge om han fortsatt skal ha strøm i boligen eller spare penger og få den koblet fra. Du kan uansett ikke kreves for noe som helst. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Så bra! Da blir det én bekymring mindre ved utflytting. Takk for svar. Anonymous poster hash: d53cc...087 Anonymous poster hash: d53cc...087 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå