Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som mangler trådløs lading?

Brattus

Anbefalte innlegg

Har lenge stusset over at det er så mange produsenter som ikke har trådløs lading i sine mobiler.
Jeg hadde LG G3 før hvor jeg brukte dette hele tiden, så fikk jeg Huawei Mate S og savnet over trådløs lading ble veldig stort.. Nå har jeg skaffet meg Samsung S7 Edge og valgte denne rett og slett fordi den har trådløs lading, men hvorfor er det sånn at det er så få produsenter som faktisk har dette?

I mine øyne er trådløs lading genialt og gjør det svært mye enklere å lade mobil når man er på farten eller om den lader over lengre tid.

Man får kjøpt gode trådløse ladere fra Kina fra rundt 100-lappen (de rimligeste ligger på rundt 20kr, men de har jeg ikke testet).

Samsung har hatt dette i sine mobiler en stund og LG har vell akkurat sluttet med det. Hvorfor har ikke andre produsenter som Apple, Huawei, Sony og Google (/Pixel) denne funksjonen. Byr det på noen problemer å lage til dette i telefonen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg savner også dette i min 5X, og det er surt at Pixel heller ikke har fått dette. Men så lenge hurtiglading med USB-C fungerer fett, er jeg relativt ok med mangelen på trådløs lading. 

Ser for meg produsentene tror og håper de fleste enten er enige med meg eller gir totalt f**n i hvordan man lader :)

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke helt hvorfor trådløs lading skal være et must. Kabel har fungert fint for meg i alle år.

Var av samme oppfatning selv. Og det er jo ikke feil i grunn, men du verden som jeg setter pris på det i S7 Edge nå som jeg har brukt det en stund :) Håper neste iPhonen bringer dette på banen også, selv om jeg sikkert klarer meg fint uten.

Lenke til kommentar

Eit jag etter å få telefonane så tynne som mogleg kan kanskje vere litt av grunnen. For min del ladar den så fort med hurtigladar på kabel at eg ikkje har noko behov for trådlaus. Om noko så tar den berre meir plass enn enden på ein USB-kabel.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Trådløs lading er kjekk, men tykke deksel som nesten alle bruker i dag øker avstanden og gjør det mindre effektivt.

Har QI på et par Nexus-mobiler, men med deksel blir de blir merkbart varmere og det er tregere enn å bruke kabel.

Jeg kommer til å savne magnetisk ladekontakt når jeg bytter fra Z3C til Z5C rundt nyttår.

Mobilene blir mer sårbare for slitasje og skader når de kun har en lademulighet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg kommer til å savne magnetisk ladekontakt når jeg bytter fra Z3C til Z5C rundt nyttår.

Har ikke Z5C mag-safe? Det var den funksjonen jeg likte best da jeg hadde Z2 og senere Z3C. På min iPhone 6S har jeg mag-safe til lightning-overgang og magnetisk ladekabel. Har hatt Nexus og trådløs lading tidligere, men min erfaring er at dette tar laaang tid med cover på, og enheten blir veldig varm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...