Gå til innhold

TV out problemer med MSI Gf FX5600

japsejan

Anbefalte innlegg

Har problemer med mitt MSI Geforce FX5600 kort da s-video (tv-out) kontakten ikke er helt som den skal etter dagens standarder. Inngangen er helt annerledes en normalt. Altså selve størrelsen og utseende er lik menne det er "pinnehullene" som står forskjellig og er annerledes. Ta en kikk her så forstår dere sikkert mer (beklager bildestørrelsen men har ikke skaffet meg PsP ennå).

Så jeg lurer på om noen har vært borti samme problemstilling eller har et godt svar som kan hjelpe meg?

Har vært å sett litt i butikker etter adaptere o.l. men alle har den "input´en" som ikke passer med mitt kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! :thumbup:

Fulgte det ikke med overganger til ditt kort? Skal være standard etter det det står på produktsidene til MSI.

Nei, altså kortet er en demovare fra komplett.no så ingen overgang fulgte med.

Har du ikke denne overgangen så kan du klippe av det "plast-benet" som sitter i S-video pluggen så kan du allikevel bruke "standard" S-video kabel.

Jeg skal prøve å klippe dette plastbenet av, men vil dette gå? For det er jo ganske mange flere "pinnehull" i kortet en de vanlige 4 "pinnehullene" (som på andre kort) og vil ikke da den sendte dataen være ufullstendig siden den "forventer" 9 pinner istedenfor 4?

Lenke til kommentar

Du har en annen (Mini)DIN-utgang, men pin-outen er muligens den samme, det skader forhåpentligvis ikke å prøve.

Jeg tror nok du får kjøpt kabler til kortet, dog. Hvor mange pinner trenger du? Jeg ville tatt en telefon til Clas/Elkjøp/Komplott og hørt. Evt. kikke på MSI sine sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...