_Nitro_ Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hei Har prøvd diverse web tjenester for proftpd som . eks ProMA Når jeg skulle legge inn dette så måtte jeg lage en database som så noe slikt ut: CREATE TABLE users ( userid varchar(255) NOT NULL UNIQUE, name varchar(255) NULL, mail varchar(255) NULL, uid int(11) NULL default '65534', gid int(11) NULL default '65534', passwd varchar(255) NOT NULL, shell varchar(255) NOT NULL default '/bin/nonexistent', homedir varchar(255) NOT NULL default '/some/fancy/homedir', note text NULL default '', count int(11) NOT NULL default 0, admin int(1) NOT NULL default 0, closed int(1) NOT NULL default 0 ); Så måtte jeg legge til følgende i proftp når proftpd var compilert med mysql støtte. SQLConnectInfo [email protected] user password SQLAuthenticate users SQLAuthTypes backend SQLDefaultHomedir /some/fancy/homedir SQLUserInfo users userid passwd uid gid homedir shell SQLGroupInfo groups groupname gid members SQLLog PASS updatecount SQLNamedQuery updatecount UPDATE "count=count+1 WHERE userid='%u'" users Men jeg vill ikke at proftp skal bruke brukerene som ligger i mysql databasen som er laget ovenfor. Jeg vill at den kunn skal logge alle aktivitetene til mysql databasen. Noen som vet hvordan jeg skal få til dette. Slik at proftp bruker linux brukerene som pålogging, men loggen går til mysql.. Jeg tenkte kanskje at det holdt med å fjerne følgende linjer i proftpd.conf SQLAuthenticate users SQLAuthTypes backend SQLDefaultHomedir /some/fancy/homedir SQLUserInfo users userid passwd uid gid homedir shell SQLGroupInfo groups groupname gid members Så jeg fjernet disse. Men fremdeles så fikk jeg ikke logget inn med en linux bruker. Noen som har prøvd dette før? Eller er det andre måter å få dette gjort på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå