AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Jeg fikk en kraftig halsbetennelse en uke etter jeg hadde sex, inkl oralsex med ei jente jeg møtte i juni. Dette gikk over etter to uker, men har ikke følt meg 100% frisk etter det. Symptomer: Svie hals. Rødt og grønt/hvitt på sidene og bak i svelget. Med litt stråling ut til ørene. Stiv nakke. Hovne lymfeknuter på halsen. Svak overkropp, spesielt i armhulene. Hodepine. De siste to månedene har jeg hatt svie fra øvre del av magen opp til halsen. Halsbrann. Mulig betennelse i spiserør eller lukkemuskel? Dro først til lege for en måned siden fordi jeg hadde håp om at det skulle gå over. Testet meg for kyssesyke og de tre vanligste kjønnsykdommene ved urinprøve, samt streptokokker.Alt var negativt. Crp var på 5. For en uke siden testet jeg meg for HIV, hepatitt, et annet kyssesykelignende virus og blodstatus. Alt var fint. Har de siste fem dagene tatt 40 mg Somac for å se om svien i brystet avtar, uten at jeg merker noen bedring akkurat nå. Kreft tar vel litt lengre tid på å utvikle seg, så det er sikkert utelukket? Kjønnsykdom i halsen? Jeg greier verken å trene eller konsentrere meg om skolearbeidet. Skal til lege neste uke. Anonymous poster hash: e6d67...328 Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Hva vil neste uke si ? I løpet av uka som kommer nå, altså 4 - 5 dagers tid ? Om du mener at du skal til lege først neste uke der igjen hadde jeg fremskyndet timen - ikke fordi jeg tror det er noe alvorlig, men har du vært plaget så lenge, siden juni måned, og det påvirker både trening og skolearbeid er det på tide å gå grundig til verks. Belegg i halsen, hovne lymfeknuter og stiv nakke hadde jeg gjort noe med så fort jeg kunne. Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Du burde fremskynde timen ja. Husk også å ikke fokusere kun på sex'en og kjønnsykdommer selv om det er en viktig opplysning, symptomene kan ha kommet av andre ting og så da må du ikke overse andre og tidligere grunner. Hvis det er noe som utvikler seg langsomt kan det ha startet mye tidligere. Men det høres jo veldig ut som kyssesyke med langt forløp da. Be om enda en test? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå