internetinis virgis Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2016 Hei. Kjørte max 30 i 40 sone. Veikryss er i forme T. Sikt til høyre var blokkert av busker og feilparkert bil. Den sto 1metter fra vegkryss. Moped kom ganske fort, bremset ikke i det helletatt. Hele veien hvor han kom i fra ser ikke ut som vei i det helletatt. Ingen skilt bortsatt et liten hvit tavle som sier 'til gatenavn og hus nr...'. Tak for svarer alle sammen. Det hjelper å vurdere opsjoner videre. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Du kjørte etter min mening alt for fort, mopeden skal ikke trenge å bremse for deg i det hele tatt. Men, var det vei eller innkjøring? Er det innkjøring har mopeden vikeplikt for deg. At det ikke ser ut som vei i det hele tatt er ubetydelig om det regnes som vei. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Hei. Kjørte max 30 i 40 sone. Veikryss er i forme T. Sikt til høyre var blokkert av busker og feilparkert bil. Den sto 1metter fra vegkryss. Moped kom ganske fort, bremset ikke i det helletatt. Hele veien hvor han kom i fra ser ikke ut som vei i det helletatt. Ingen skilt bortsatt et liten hvit tavle som sier 'til gatenavn og hus nr...'. Tak for svarer alle sammen. Det hjelper å vurdere opsjoner videre. 30km/t rett ut i kryssende trafikk uten sikt Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Når ting skjer i relativt lav hastighet så kan jeg ikke forstå hva man skal lese ut av treffpunkt. Det er naturlig fra mopedførerens side å forsøke en unnamanøver, og det kan fort endre treffpunktet fra midt på fremskjermen til bak på bilen. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 (endret) Hei. Kjørte max 30 i 40 sone. Veikryss er i forme T. Sikt til høyre var blokkert av busker og feilparkert bil. Den sto 1metter fra vegkryss. Moped kom ganske fort, bremset ikke i det helletatt. Hele veien hvor han kom i fra ser ikke ut som vei i det helletatt. Ingen skilt bortsatt et liten hvit tavle som sier 'til gatenavn og hus nr...'. Tak for svarer alle sammen. Det hjelper å vurdere opsjoner videre. I så fall kjørte du ALT for fort, etter hva du beskriver ville jeg trillet sakte ut i krysset i max 5-10 km/t med foten på bremsen. Det du forteller nå taler egentlig bare mer for at dette kun var din skyld. Det er bare å erkjenne at du feilbedømte totalt og slutte å prøve å snike seg unna. Jeg ser du skriver at mopeden ikke bremset i det hele tatt, det gjorde vel strengt talt ikke du heller selv om du absolutt skulle gjort det FØR krysset. Jeg kan legge til at dersom jeg hadde kjørt mopeden ville jeg helt klart senket farten når jeg så det var så dårlig sikt til venstre, spesielt på et så utsatt kjøretøy, men dette fratar på ingen måte deg skyld med mindre mopeden kjørte VELDIG fort, i praksis godt over fartsgrensen og da må den vel ha vært trimmet. Endret 19. november 2016 av ITtraktor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå