tiboine Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 når jeg trykker på sleep (i windows og fysisk knapp) så slår skjermen seg bare av, mens maskina rusler og går fortsatt. Når jeg trykker på noen knapper for å "vekke" den så kommer jeg til innlogginga. Og når jeg bruker hibernate så slår maskina seg på etter en stund. Og verken skjermsparer og slå av skjerm etter x tid funker stabilt. funker tilsynelatende tilfeldig. maskina er hjemmesnekra med Asus Z170-A hk. må si at jeg savner OSX Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Har du ssd i maskinen? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2016 Har du ssd i maskinen? ja Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Min erfaring er at det går fortere å starte opp uten å bruke sleep/hibernate. Ikke bruker jeg skjermsparer heller, men satt til 10min så skruer skjermen seg av. Var derfor jeg spurte om du hadde ssd. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2016 Min erfaring er at det går fortere å starte opp uten å bruke sleep/hibernate. Ikke bruker jeg skjermsparer heller, men satt til 10min så skruer skjermen seg av. Var derfor jeg spurte om du hadde ssd. Det er ikke min erfaring. skjermen slår seg heller ikke av etter x minutter heller. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Har du sett her: settings - system? Har du oppdatert alt, drivere, bios osv. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 (endret) Rart at windows 10 gjør alt dette bra på alle våre bærbare på jobb og i tillegg privat. Har flere stasjonære og bærebare av eldre og nyere typer som både dvale og standby samt skjerm slukking virker på med windows 10. Det er mye her jeg føler kan tilskrives bruker konfigurasjoner samt hw og software støtte (bios, ssd , drivere). Samt tilkoplet ekstra perifer utstyr som eksempel ulike blutooth dingser . Erfarte med windows 8.1 at et bt mus ikke funket godt med sleep. Her våknet pcen til live helt ut av det blå fra tid til annen uten noen interaksjon eller planlagte oppgaver eller andre events i operativsystemet. Merk også ift stasjonære med tanke på ymse overklokkings parametere man stiller p og overstyrer i bios ikke er særlig forenlig med c og p cpu power states. Endret 23. oktober 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2016 Rart at windows 10 gjør alt dette bra på alle våre bærbare på jobb og i tillegg privat. Har flere stasjonære og bærebare av eldre og nyere typer som både dvale og standby samt skjerm slukking virker på med windows 10. Det er mye her jeg føler kan tilskrives bruker konfigurasjoner samt hw og software støtte (bios, ssd , drivere). Samt tilkoplet ekstra perifer utstyr som eksempel ulike blutooth dingser . Erfarte med windows 8.1 at et bt mus ikke funket godt med sleep. Her våknet pcen til live helt ut av det blå fra tid til annen uten noen interaksjon eller planlagte oppgaver eller andre events i operativsystemet. Merk også ift stasjonære med tanke på ymse overklokkings parametere man stiller p og overstyrer i bios ikke er særlig forenlig med c og p cpu power states. takker. Det fikk meg til å sjekke litt dypere. Google litt og fant dette https://www.cnet.com/how-to/find-out-what-program-is-interrupting-windows-sleep-mode/ Så ut som at Folding at home hadde noe å gjøre med dette Avslutta den prosessen og nå virker ihvertfall sleep som det skal! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Jaha, hehe. Kjører selv folding og har skrudd av alt som har med å spare strøm. Eneste som går av er skjermene mine: denne 10min, de andre 1min. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2016 Jaha, hehe. Kjører selv folding og har skrudd av alt som har med å spare strøm. Eneste som går av er skjermene mine: denne 10min, de andre 1min. Greit nok at det bruker energi etc, men ikke at den nekter maskina å sove, og vekke den opp fra skjønnhetssøvnen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå