Redaksjonen. Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Vil trolig lansere sin Model S-konkurrent i desember.Her er Tesla-utfordreren fra selskapets tidligere sjefsingeniør Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Lucid... Det første jeg tenkte var Lucifer... Denne kampen om mest motoreffekt er bare tull. I praksis fungerer dette kun som penisforlengere. Det hadde vært mye bedre om kampen har stått om rekkevidde og nok motoreffekt. Det er svært mange som aldri vil være i stand til å håndtere biler med så stor effekt. Det er potensielle dødsfeller og drapsvåpen. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Hvem er denne sjefsingeniøren og hvorfor forlot han Tesla? Jeg går ut i fra at han forlot av egen vilje og hadde andre ideer han ønsket å realisere. Var det andre tekniske løsninger eller klasse han ønsket eller en annen fokus på økonomi eller noe annet? Hvis vi får litt innsikt i denne personen og grunnene has så kan vi få en pekepinn på hvilken retning Atieva vil dra utviklingen. Lenke til kommentar
John Tangerås Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Ser at de har brukt samme såpekoppdesigner som Tesla. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Ser at de har brukt samme såpekoppdesigner som Tesla. Ellers så er det mulig at begge skjønner hvor viktig aerodynamikken er for rekkevidde og at aerodynamikk og design henger nøye sammen. 4 Lenke til kommentar
John Tangerås Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Ser at de har brukt samme såpekoppdesigner som Tesla.Ellers så er det mulig at begge skjønner hvor viktig aerodynamikken er for rekkevidde og at aerodynamikk og design henger nøye sammen. Utgangspunktet for perfekt aerodynamikk er en fallende vanndråpe. Mye spennende du kan gjøre designmessig mellom vanndråpen og såpekoppen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Ser at de har brukt samme såpekoppdesigner som Tesla.Ellers så er det mulig at begge skjønner hvor viktig aerodynamikken er for rekkevidde og at aerodynamikk og design henger nøye sammen. Utgangspunktet for perfekt aerodynamikk er en fallende vanndråpe. Mye spennende du kan gjøre designmessig mellom vanndråpen og såpekoppen. Joda, men legg inn litt flere forutsetninger i samme slengen: 4 hjul, aerodynamisk bakkeeffekt, meningsfull hodeplass og fotplass i baksetet, bedre utnyttelse av bredden bak og i hodehøyde og fothøyde fremme, god aerodynamikk også når det er sidevind, lang nok kræsjsone foran forsetene, unngå at "magen" subber nedi, vindusareal vs stolper og strukturstyrke osv. Litt avhengig av hvordan man prioriterer de ulike faktorene så begynner det å ligne ganske mye på ulike varianter av såpebokser, eller moderne biler om du vil. Endret 22. oktober 2016 av Simen1 6 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Ser at de har brukt samme såpekoppdesigner som Tesla.Ellers så er det mulig at begge skjønner hvor viktig aerodynamikken er for rekkevidde og at aerodynamikk og design henger nøye sammen.Utgangspunktet for perfekt aerodynamikk er en fallende vanndråpe. Mye spennende du kan gjøre designmessig mellom vanndråpen og såpekoppen. En fallende vanndråpe er rund. Endret 22. oktober 2016 av Lynxman Lenke til kommentar
Happydaydreamer669 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Ser at de har brukt samme såpekoppdesigner som Tesla.Ellers så er det mulig at begge skjønner hvor viktig aerodynamikken er for rekkevidde og at aerodynamikk og design henger nøye sammen.Utgangspunktet for perfekt aerodynamikk er en fallende vanndråpe. Mye spennende du kan gjøre designmessig mellom vanndråpen og såpekoppen. En fallende vanndråpe er rund. Den er vel strengt tatt nok så flat under og oval over? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Hvem er denne sjefsingeniøren og hvorfor forlot han Tesla? Jeg går ut i fra at han forlot av egen vilje og hadde andre ideer han ønsket å realisere. Var det andre tekniske løsninger eller klasse han ønsket eller en annen fokus på økonomi eller noe annet? Hvis vi får litt innsikt i denne personen og grunnene has så kan vi få en pekepinn på hvilken retning Atieva vil dra utviklingen. Han heter Peter Rawlinson, og forlot Tesla allerede før Model S kom på markedet. Mulig han fikk fyken. Det spiller ikke så stor rolle nå. https://forums.tesla.com/forum/forums/peter-rawlinson-and-nick-sampson-leave-tesla Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Tesla får altså enda en konkurrent, som med fresh design garantert vil selge bedre enn Teslas aldrende Modell S. I markedet for dyre biler er det ekstremt viktig å ha nye modeller. Uansett tror jeg ikke noen av disse småprodusentene vil overleve lenge når VAG, BMW og MB kommer med sine elektriske toppmodeller. 3 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 (endret) Compared to the Schlörwagen, a German experimental vehicle from 1939, the Prius is a brick. The hybrid has a drag coefficient (a measure of how efficiently it moves through air) of 0.25, which puts it ahead of the Nissan Leaf and Chevrolet Volt but behind the Tesla Model S and Mercedes-Benz CLA dieselThe Schlörwagen crushes them all, clocking in at an incredible 0.15 Kilde:https://www.wired.com/2014/09/german-aerodynamic/#slide-1The 0.15 drag coefficient is beaten only by modern designs of less practical cars like the General Motors EV1 and Volkswagen XL1.XL1 er vel tilnærmet perfekt i dagens design. Endret 23. oktober 2016 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Tesla får altså enda en konkurrent, som med fresh design garantert vil selge bedre enn Teslas aldrende Modell S.Det kan du seie sikkert utan å vite pris eller spesifikasjonar, når bilen kan leverast eller om dei har tenkt å byggje ut eit tilsvarande ladenettverk? Skal vi sjekke om eit års tid kven som sel best? Tesla er oppe i ein produksjon på ca 100.000 bilar i året (Model S + X). Er du verkeleg so sikker på at Lucid Motors kjem opp i same produksjonstakt når dei ikkje har so mykje som ein fabrikk endå? I markedet for dyre biler er det ekstremt viktig å ha nye modeller.Tesla fornyar Model S eit par gonger i året. Tidlegare i år lanserte dei P100D. For nokre dagar sidan lanserte Tesla at framtidige bilar vil ha sensorane som trengst for full autonomi. For meg verkar det som om denne bilen er utklassert før han er lansert, men det er sjølvsagt ikkje mogeleg å vite før dei presenterer produktet. Uansett tror jeg ikke noen av disse småprodusentene vil overleve lenge når VAG, BMW og MB kommer med sine elektriske toppmodeller. Vi får sjå i 2020. Tesla er ikkje ein liten produsent lenger. Volvo har til dømes berre ein modell (XC60) som sel betre enn Tesla Model S. I tillegg ligg Tesla langt føre konkurrentane teknologisk. Tesla Model S sel allereie betre enn bensin-toppmodellane til desse selskapa, og eg trur ikkje det vil endre seg mykje om desse toppmodellane vert elektriske i staden. Artig at du for ein gong skuld vedgår at elektriske bilar er overlegne eksosbilar forresten, sidan du reknar med at elektriske toppmodellar vil selje betre enn dei på bensin. Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Ser at de har brukt samme såpekoppdesigner som Tesla. Tidligere Mazda sjefsdesigneren til Tesla mener du? Lenke til kommentar
John Tangerås Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Compared to the Schlörwagen, a German experimental vehicle from 1939, the Prius is a brick. The hybrid has a drag coefficient (a measure of how efficiently it moves through air) of 0.25, which puts it ahead of the Nissan Leaf and Chevrolet Volt but behind the Tesla Model S and Mercedes-Benz CLA dieselThe Schlörwagen crushes them all, clocking in at an incredible 0.15 https://youtu.be/JRfb2-tyRyg Kilde: https://www.wired.com/2014/09/german-aerodynamic/#slide-1 The 0.15 drag coefficient is beaten only by modern designs of less practical cars like the General Motors EV1 and Volkswagen XL1. XL1 er vel tilnærmet perfekt i dagens design. Der har du vanndråpen! Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 (endret) XL1 er vel tilnærmet perfekt i dagens design. Der har du vanndråpen! Synes ikke det ligner i det hele tatt, jeg... • Endret 4. desember 2016 av 1P4XZQB7 Lenke til kommentar
Tor Thorbergsen Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Lucid... Det første jeg tenkte var Lucifer... Denne kampen om mest motoreffekt er bare tull. I praksis fungerer dette kun som penisforlengere. Det hadde vært mye bedre om kampen har stått om rekkevidde og nok motoreffekt. Det er svært mange som aldri vil være i stand til å håndtere biler med så stor effekt. Det er potensielle dødsfeller og drapsvåpen. Ergo mener du at vi bør forby biler med mye krefter? ...eller bare elbiler? Noen tror jo at den Gud gir penger gir han også vett. Dermed blir "billige" elbiler med masse krefter farlig fordi vanlig folk kan jo ikke kjøre disse. Temmelig tullete, når man tenker seg om, ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå