Gå til innhold

Halo vs. Mario 64

Lapette

Anbefalte innlegg

Halo på xBox = elendig styring jeg klikket hver gang jeg prøver å spille det! :mad:

Da skjønte du det ikke. Jeg regner med at du tenker på bilene. Det er superenkelt. Man styrer etter siktet. Man styrer ikke bilene direkte.

Eh.....jeg er IKKE dum. Jo jeg får til å styre både mann, bil, tanks, fly.....alt, men det er de elendige kontrollene som jeg generelt bare får fnatt av. De er rett og slett dårlige.

Edit: Balle klorin har helt rett

Endret av Gabba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halo på xBox = elendig styring jeg klikket hver gang jeg prøver å spille det! :mad:

Da skjønte du det ikke. Jeg regner med at du tenker på bilene. Det er superenkelt. Man styrer etter siktet. Man styrer ikke bilene direkte.

Hvordan kan du si noe sånt, Halo har den beste styringen.

Endret av Starcraft_RULES
Lenke til kommentar
I mario er hovedpoenget å hoppe på sopper som bare trasker rundt omkring uten mål og mening, nough said...

halo co-op på xbox er jo et adrenalinrush av dimensjoner...

Som jeg skulle sagt det selv.

Det går ikke ann å sammenligne de to spillene.

P.S. NoLimit: har prøvd å få deg på friens-listen på live,er du aldri innpå ?

off topic : har ikke xbox live for øyeblikket etter at beta accounten min ble slettet, men skal signe opp på nytt når jeg får project gotham racing 2, kan opplyse deg om mitt gamertag da... :)

Lenke til kommentar

Mario all the way her. Eg er stor tilhenger av alle Mario spill som eksisterer, men må si at eg liker bedre Super Mairo 1, 2, 3 Mario World og de andre klassiske spillene.

Spilte Halo litt og blei lei ganske fort. Eg spiller FPS online ukentlig så eg får nok co-op der.

Mario!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk kan si noe negativt om styringa på halo!?! likte ikke fps spill på konsoll før jeg heller, men det var før xbox kom med de geniale kontrollene sine!!! styringa på halo er den beste EVER!!

Halo er best...

er forresten kjempefan av mario også, men jeg må si at halo stikker av med seieren... mye på grunn av co-op delen, som er sykt morsom!!! :thumbs:

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at folk kan si noe negativt om styringa på halo!?! likte ikke fps spill på konsoll før jeg heller, men det var før xbox kom med de geniale kontrollene sine!!! styringa på halo er den beste EVER!!

Halo er best...

er forresten kjempefan av mario også, men jeg må si at halo stikker av med seieren... mye på grunn av co-op delen, som er sykt morsom!!! :thumbs:

Dobbel-analog styring vil aldri bli like behagelig som mus og tastatur. En PC-spiller vil alltid vinne over en konsoll spiller i multiplayer. Ingenting kan gjøre dobbel-analog stick kontroll bedre en mus og tastatur. Selvom Halo gjør det ekstremt bra.

Men.... Mario 64 co-op hadde virkelig vært noe.... Uff.... man har vel lov å drømme....

Lenke til kommentar

Det er jo det som er så kult med å spille FPS på konsoll. Utfordringene øker ytteligere, med en mus blir det alt for enkelt. Ikke det at det er kjedelig på pc, men du går glipp av mange av de lange adrenalin kickene hvor man omtrent står ovenfor hverandre å alt går ut på hvem som klarer å sikte inn først. (dette gjelder i multiplayer mode da) single player skjer dette skjeldent. :ermm:

Lenke til kommentar
Det er jo det som er så kult med å spille FPS på konsoll. Utfordringene øker ytteligere, med en mus blir det alt for enkelt. Ikke det at det er kjedelig på pc, men du går glipp av mange av de lange adrenalin kickene hvor man omtrent står ovenfor hverandre å alt går ut på hvem som klarer å sikte inn først. (dette gjelder i multiplayer mode da) single player skjer dette skjeldent. :ermm:

Ro ro til fiskeskjær.....

Jeg har funnet ut at utfordringene øker ytterligere i Super Monkey Ball hvis man spiller spillet med nesen. Anbefales på det sterkeste. Hender er for pyser.

Lenke til kommentar

Selv om begge spill var en milepæl for sine respektive konsoller da de kom ut, vil jeg med hånden på hjertet påstå at om 10 - 15 år, så vil Mario 64 være bedre husket som en tidløs klassiker enn Halo...

Personlig liker jeg begge spillene, men det er litt lamt å sammenligne de to i utgangspunktet. Skulle jeg valgt ett spill jeg kunne tatt med meg til enhver tid, så ville valget falt på Mario 64. Etter jeg hadde gjennomført Halo på legendary, så var det ikke mer for meg å hente i det spillet i singleplayer, men MP delen er jo fremdeles underholdende. Mario 64 skaper magiske øyeblikk på samme måten som Jul i Skomakergata og Disneys From all of Us to all of You gjør hvert år...du har sett det før men man koser seg like mye hver gang....

Endret av Stig_W
Lenke til kommentar
Det er jo det som er så kult med å spille FPS på konsoll. Utfordringene øker ytteligere, med en mus blir det alt for enkelt. Ikke det at det er kjedelig på pc, men du går glipp av mange av de lange adrenalin kickene hvor man omtrent står ovenfor hverandre å alt går ut på hvem som klarer å sikte inn først. (dette gjelder i multiplayer mode da) single player skjer dette skjeldent.  :ermm:

Jeg har funnet ut at utfordringene øker ytterligere i Super Monkey Ball hvis man spiller spillet med nesen. Anbefales på det sterkeste. Hender er for pyser.

Du kan spare deg for sarkasmen, hele poenget mitt var at man mister de øyeblikkene når man f.eks. spiller CS på pc. Hvis du ikke finner disse stundene underholdene kan du heller si det istedet for å begynne "å slenge dritt". God jul

Lenke til kommentar
Det er jo det som er så kult med å spille FPS på konsoll. Utfordringene øker ytteligere, med en mus blir det alt for enkelt. Ikke det at det er kjedelig på pc, men du går glipp av mange av de lange adrenalin kickene hvor man omtrent står ovenfor hverandre å alt går ut på hvem som klarer å sikte inn først. (dette gjelder i multiplayer mode da) single player skjer dette skjeldent.  :ermm:

Du kan spare deg for sarkasmen, hele poenget mitt var at man mister de øyeblikkene når man f.eks. spiller CS på pc. Hvis du ikke finner disse stundene underholdene kan du heller si det istedet for å begynne "å slenge dritt". God jul

Nei, jeg kan ikke spare sarkasmen. Sorry, mac. Helt umulig.

Og hvis en del PC spill mangler disse lange adrenalin-kickene, er det på grunn av designet, ikke på grunn av dårlig kontroll. Stor forskjell.

God Jul.:)

Lenke til kommentar

Jeg sammenligner HALO med Mario64 av flere grunner.

For det første har begge spillene blitt kalt "TIDENES STØRSTE SPILL", for det andre er mario64 et temmelig low rent spill, men alikevell utrolig underholdene.

Halo skryter utrolig av den "utrolig fine" grafikken sin, noe jeg faktisk ikke klarer å se.

Jeg synes grafikken på Xbox er HELT LIK den på PS2!!

Mens Halo har blitt kåret til "tidenes grafikk" er mario et spill med.. vel ikke dårlig grafikk.. men ikke helt super heller..

Man trenger ikke så utrolig bra grafikk for å få et fett spill!

Dessuten synes jeg Mario har vært mer revolusjonerene i spillverdenen, virkelig et KVALITETS spill for hele familien :p .

For helt ærlig.. N64 har jo alltid vært bedre enn Xsox! :thumbs:

God jul :xmas:

Endret av Lapette
Lenke til kommentar
Jeg sammenligner HALO med Mario64 av flere grunner.

For det første har begge spillene blitt kalt "TIDENES STØRSTE SPILL", for det andre er mario64 et temmelig low rent spill, men alikevell utrolig underholdene.

Halo skryter utrolig av den "utrolig fine" grafikken sin, noe jeg faktisk ikke klarer å se.

Jeg synes grafikken på Xbox er HELT LIK den på PS2!!

Mens Halo har blitt kåret til "tidenes grafikk" er mario et spill med.. vel ikke dårlig grafikk.. men ikke helt super heller..

Man trenger ikke så utrolig bra grafikk for å få et fett spill!

Dessuten synes jeg Mario har vært mer revolusjonerene i spillverdenen, virkelig et KVALITETS spill for hele familien :p .

For helt ærlig.. N64 har jo alltid vært bedre enn Xsox! :thumbs:

God jul :xmas:

Mario 64 var det aller peneste platform spillet når det kom. Grunnen til at folk mener at Halo er bra er ikke grafikken, men spillbarheten. Grafikken hjelper selvfølgelig, men det gjorde den for Mario 64 også.

Og Mario 64 var garantert mer revolusjonerende. Fordi det var det første spillet som fikk til 3D platform sjangeren ordentlig. Halo er en perfeksjonering av FPS sjangeren, ikke en revolusjon.

Grafikken på Ps2, X-box, og Gamecube kommer til å være rimelig lik til maskinene dør. De er alle pene og kraftige maskiner.

Lenke til kommentar
Ehhh har du prøvd Controller S?

Mye minde og bedere og holde i.

Men du er tydlig vis litt negativ,så du er vel Ps2 "fan" :ermm:

Ehh.... Jeg tror ikke de mener at X-box kontrollen er dårlig. Heller at dobbel-analog styring er noe møkk. Dobbel-analog styring kan man gjøre på X-box kontrollen, Ps2 kontrollen, og Gamecube kontrollen. Men det suger likevel.

(PS! Jeg eier bare Ps2 og Gamecube, så jeg kan vel ikke uttale meg).

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...