G-Man™ Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Må bytte calipperene på min bil, trenger jeg noe ekstra? Ser det er noe som heter monteringssett og rep sett, uskikker hva det er. Ikke jeg som skal bytte, jeg skal bare skaffe delene. Skal også bytte klosser og skiver. Er en citroen c8 2005 det er snakk om om det er relevant Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Ofte henger det sammen med hvor du kjøper delene, original delene så følger ofte deler som du også må skifte med mens med uoriginale må de ofte kjøpes utenom. Men med det du lister opp er det som regel kun slitasjevarsler som må skiftes men det er egentlig kun hvis du har varsellys eller det lyser når du bremser, ellers er den egentlig i orden og trenger ikke å skiftes. Hvis det er verksted som skal skifte trenger du ikke noe mer er det "naboen" bør du også kjøpe noe kobbergrease. Endret 22. oktober 2016 av Maxopp Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Kjøp med monteringssett. Dette er gjerne nye skruer, fjærer ol. Det koster vanligvis ikke mye, men er utrolig frustrerende å ikke ha når du står der med demontert bil. Repsett er ISTEDENFOR ny caliper, hvor du bytter typisk pakningene rundt stempelet. Ole Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Takker for svar. Fikk tips om å sjekke ut div huggerier rundt her, kom over en kalipper til 350 kr. Om jeg kjøper den, da trenger jeg et rep sett istedet for monteringssett? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Dersom kalipperen er så dårlig at den trenger repset, så hadde jeg styrt unna. Jeg er sånn som deg som liker å fikse ting. Når bremsene henger og kalippere må byttes, så kjøper jeg alltid nytt. Velger Biltema for biler som nermer seg pensjonistenes rekker. Kjenner ikke Citroen, VAG som jeg kjenner: Her trenger man bare spesialverktøy bak pga integrert handbrekkfunskjon i kalipper og stempel må skrues inn. Noen VAG-biler som A6 osv har elektrisk handbrekk. Her må man ha RossTech computer for å trekke tilbake elektrisk. Bremser er viktig og dette må du ikke gå i gang med uten opplæring. Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Tenkte bare sånn i tilfelle noe ryker i prosessen med å demontere, for så å montere den på min bil. Fikk tak i en fra huggeri for et par år siden på en tilsvarende bil, den holder enda. Nye bremseklosser var det på den også. Mulig jef var heldig med den den gangen, for den var minimalt slitt, ifølge han som skiftet for meg da. Som sagt ikke jeg som skal utføre jobben. Har hverken utstyr eller kunnskap nok til å begi meg ut på noe slikt. Skifter dekk og etterfyller div væsker, thats it. Mer om bil kan jeg ikke ? Søkte litt rundt, ser eurodel har de til rundt 1000 nye, men er det en side man kan stole på? Er delene bra, eller er det jalla som ryker etter et par måneder? Endret 24. oktober 2016 av G-Man™ Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Takker for svar. Fikk tips om å sjekke ut div huggerier rundt her, kom over en kalipper til 350 kr. Om jeg kjøper den, da trenger jeg et rep sett istedet for monteringssett? Du bør fremdeles ha et monteringssett. Jeg har personlig et blandet/dårlig forhold til erstatningsdeler fra BIltema, så jeg bruker heller litt tid på å finne deler til en grei pris andre steder. Brukt caliper fra hogger? Skeptisk. Det er så utrolig kipt å oppdage at delen du har montert er defekt når du egentlig er ferdig med jobben, synes jeg. Ole Lenke til kommentar
dopus Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Ikke glemm bremsevæske.Skifter du kaliper må du lufte bremsene også. I hvertfall på den siden du skiftet kalipperen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå