E.P Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg har en maskin som jeg nettopp har kjøpt ny harddisk til. Når maskinen skal starte finner den cd - rom og harddisken som primary og slave osv. (Som den skal gjøre). Men når maskinen skal fortsette opp startingen etter dette. begynner den å pipe, og skjermen slår seg på en måte av og på, og maskinen fortsetter ikke oppstartingen. Hva kan dette være ? Lenke til kommentar
E.P Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Ikke for å mase, og vet det ikke er love, men kan dere være så snill å hjelpe meg. Har slitt med denne maskinen i flere uker. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Det første som slår meg er at det kan være strømforsyningen, har du mulighet til å test en annen ? edit: specs please Endret 28. november 2003 av StrongBad Lenke til kommentar
E.P Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Strømforsyningen er i orden, det er et helt nytt kabinett, der følgte det med strømforsyning. Hovedkortet er et Asus a7v-e, harddisken er en Maxtor 30 GB fireball 3. Det jeg egentlig lurer på er om hvorfor maskinen ikke vil gå videre, og og hva denne "alarmen" kan være? Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Du må nesten nevne litt om hvilket hardware du har i maskinen, så kanskje andre har hatt samme problem. det kan være strømforsyningen, men jeg vil anbefale deg å resette BIOS bare for å sjekke at det ikke er trøbbel der. Det er også smart å starte opp med så lite komponenter som mulig. Da kan du effektivt søke deg fram til hva som skaper trøbbel. Dersom du får start med bare harddisken og ingen cdrom/andre hdèr så kan det være strømforsyningen som ikke er god nok. EN TIN TIL, VIKTIG: legg merke til hvordan pipingen er, da kan du antakeligvis finne ut hva som er galt. Gå inn på hjemmesiden til hovedkortprodusenten. Der finner du ut hva pipene betyr. (eller bare se i manualen) lykke til Lenke til kommentar
E.P Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Det er bare en cd-rom og harddisk på maskinen, og maskinen finner dette. Når maskiner under start har funnet primary, slave osv. Hva er den neste den søker etter? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Ta ut skjermkortet, og putt det inn igjen. Sikkert bare en dårlig kontakt. Om det ikke hjelper kan du sette i den gamle hd'n igjen og se om det skulle ha noe å si. Hvis heller ikke det hjelper har du sikkert kommet borti noen ledninger, ram eller PCI kort så det har blitt dårlig kontakt et sted. Ta ut alle PCI kort, og sett de inn igjen. Gjør det samme med ram brikker og alle ledninger. Lenke til kommentar
E.P Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Var å så på Bios Beep codes, og pipene er sånne; High frequency beeps when system is working her står det at grunnen til det er at CPU overheated system running at a lower frequency. Hva betyr dette? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Har du overklokket? Hva slags prosessor? Hva slags skjerm? Hva slags skjermkort? Hva slags FSB? Hva slags Multiplier (de to siste finner du i BIOS). Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Kan være for dårlig kontakt mellom kjøler og cpu. Går cpu vifte? Lenke til kommentar
E.P Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Cpu viften går som bare det, men lurer på hva det betyr det jeg skrev tidligere om beep codes? Lenke til kommentar
E.P Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Oslo 72: har ikke overklokket amd athlon prosessor Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Oslo 72: har ikke overklokket amd athlon prosessor Resten av de tingene jeg lurte på da? EDIT: Forresten - hva slags temperatur viser BIOS på CPU? Endret 28. november 2003 av oslo72 Lenke til kommentar
E.P Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Vel de vet jeg ikke, beklager. Hva med de beep codes kan du fortelle meg hva det betyr? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Vel de vet jeg ikke, beklager. Hva med de beep codes kan du fortelle meg hva det betyr? Det betyr jo at CPU er for varm - i utgangspunktet - det jeg forsøker å finne ut av med alle spørsmålene mine (sorry) er jo HVORFOR den blir for varm... kan du se hvor varm CPU er? Får du sett i BIOS hva FSB og Multiplier står til? Hva slags AMD XP-prosessor har du? Lenke til kommentar
E.P Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Hva menes det med : System running at a lower frequency?? Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Bios har vel satt prosessoren til å gå med lavere mhz enn hva den ewr bygd for? den gjør det ofte, som en slag safety-ting.. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hva menes det med : System running at a lower frequency?? Siden CPU'en din blir for varm, setter hovedkortet ditt automatisk ned FSB slik at den ikke blir så varm. Veldig mye tyder på enten feil innstilling av FSB i BIOS eller at vifta står feil. Har du sjekket at prosessorvifta står riktig, og ikke 180 grader feil. Hakket i bunnen av vifta skal passe med opphøyningen på socket'en på hovedkortet. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Når den piper og du ikke får skjermbilde kan det være minnebrikken din. Eller, en ting som skjedde meg, var at IDE kabelen min var ødelagt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå