AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Se for deg du møter ei søt jente på gaten, og du smiler og får et smil tilbake. Vel, jeg hadde akkurat det mens jeg var på jobb i et nabolag, og tenkte "fy fader hun var fin" - hvordan gå fram med kontakt uten å virke som en komplett stalker? Å finne navnet var rimelig enkelt uansett da vi har full oversikt over alle på adressene (kjører renovasjonsbil) så jeg brukte ikke energi på å finne ut hvem det var, spesielt på et lite sted med fellesvenner på fb. Men det vil jo virke ultracreepy å sende melding på fjesboka med "Hei, du smilte tilbake ..."? Anonymous poster hash: b9b32...0e8 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Er det noen sjanse for at du kan treffe henne igjen i virkeligheten? Pene jenter får som regel mye kontakt per sosiale medier, så du har større sannsynlighet ved å prøve å treffe henne igjen i det virkelige liv. Det kan også virke litt påtrengende at du har funnet henne på Facebook. Om du vet at du aldri kommer til å treffe henne igjen, så har du ingenting å tape. Om ikke, vil jeg ventet til jeg traff på henne igjen på gaten. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2016 Tvilsomt jeg møter henne igjen. Selv om hun var pen virket hun ikke som en "populær jente" men heller ei jente som er seg selv og la ut rare bilder, type under hundre likes osv... Anonymous poster hash: 7bd19...88f Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Tvilsomt jeg møter henne igjen. Selv om hun var pen virket hun ikke som en "populær jente" men heller ei jente som er seg selv og la ut rare bilder, type under hundre likes osv... Anonymous poster hash: 7bd19...88f ...er under hundre likes lite for bilder man deler? Shit. On-topic: Jeg syns det virker en smule optimistisk. Et smil kan komme av så mye, og det finnes også en type smil som er et tegn på at man egentlig er ubekvem. Så.. nei, jeg syns ikke du burde ta kontakt. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Ikke les for mye inn i et smil nå da. Å smile tilbake når noen smiler er da helt normal oppførsel voksne mennesker i mellom, det betyr overhodet ingenting. Å "gå etter" henne på Facebook virker litt i overkant creepy, så med mindre du som Elijah sier treffer henne igjen i virkeligheten ville jeg nok latt denne gå. Eller du kan gutse, kontakte henne på Facebook og se hva som skjer. I verste fall vil denne ene jenta se på deg som "han creepy duden som stalka meg på Facebook", så hvis du kan leve med den muligheten er det jo bare å kjøre på. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Men det vil jo virke ultracreepy å sende melding på fjesboka med "Hei, du smilte tilbake ..."? Anonymous poster hash: b9b32...0e8 Det er ikke helt umulig at det kan fungere hvis du sier det som en del av en spøk. Tvilsomt jeg møter henne igjen. Selv om hun var pen virket hun ikke som en "populær jente" men heller ei jente som er seg selv og la ut rare bilder, type under hundre likes osv... Anonymous poster hash: 7bd19...88f ...er under hundre likes lite for bilder man deler? Shit. Er man jente, er det i hvert fall ikke spesielt mye. Men det avhenger også av hva slags bilde det er. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Så dere har felles venner på Facebook? Om det er et lite sted, så er vel sjansen forholdsvis stor for å møtes igjen i det virkelige liv? Selv i Oslo møter jeg jo på igjen fremmede nå og da. Om du aldri ser henne igjen ser jeg ingen grunn til å ikke sende en melding. Du har absolutt ingenting å tape. Folk har blitt sammen på lignende måter før. Så, du får bestemme selv. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2016 Under hundre likes var absolutt ikke ment dårlig. Man har de som er digge/fine osvosv som bruker det og har likes, man har de som ikke bryr seg og ikke legger ut for å få likes som i dette tilfellet, og man har de som rett og slett ikke vet. Uansett så er det et lite sted, men jeg drar ikke dit igjen med det første. Tenk på det som Drammen og Lier kanskje, bare mindre. Begge er nok i Drammen iblant, men jeg drar nok ikke til Lier foran huset hennes og jobber akkurat i det hun kommer hjem, hvis det ga mening. Så sjansen for at jeg møter henne er ganske liten, hvis jeg i det hele tatt kjenner hun igjen. Hun satt i passasjersetet i en bil når jeg smilte bare og "obvious" til hun, hun smilte tilbake litt mer enn et vanlig smil. Jeg har ekstremt god selvfølelse og vet jeg ser bra ut og blir sjekket ut, men selvtilliten er lik null, Mao er ikke fyren som faktisk tør å smile til og flørte med jenter og gjøre noe med selvfølelsen... Anonymous poster hash: 7bd19...88f Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Go for it! Dog usikker hva jeg ville skrevet til en total fremmed jente. Regner med innfallsvinkelen din blir eller bør være at du så henne i det virkelige liv? Alternativt kan du jo bare ha snublet over henne på Facebook om dere har felles venner og ignorere deres korte "møte" når du tar kontakt. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Har kun lest førstepost. Hva har du å tape på å kontakte hun om du aldri møter hun igjen? Det kan virke creepy, men det kan også virke søtt og sjarmerende. Kommer nok an på hvilke inntrykk hun fikk av deg i det blikket deres møttes. Go for it! Du har alt å vinne. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2016 Vanskeligste vil være finne en forklaring hvordan jeg fant henne, det vil jo virke nesten skummelt å bli funnet så lett av en fremmed på gata, vel...? Anonymous poster hash: 7bd19...88f Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Hva med for eksempel: "Du ligner på en vakker og sjarmerende jente som jeg la merke til på *sett inn stedsnavn* tidligere i uken. Kan det stemme? : )" Om hun har den minste interesse, så burde dette være nok til å spinne videre. Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 (endret) "Hei, jeg tror vi så hverandre på [sted], [dato]. Vi har noen felles venner så synes det er rart jeg ikke har truffet deg i nabolaget før. Jeg vet det er litt awkward å sende deg en melding nå. Men du virket så søt og blid, så tenkte det hadde vært hyggelig om vi ble kjent. Hilsen ***** "Ps. jeg synes det er litt kleint med ordet "vakker". Det minner om de meldingene man får fra random indere/afrikanere/fake kontoer med "heyyyy beautiful! Let's be friends!" som havner i spam-boksen. Endret 23. oktober 2016 av Kablam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå