Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sexlysten hennes er borte

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem ang sexlysten til madammen.

Det er til min fortvilelse at hun ikke vil ha sex lenger.

Det er sikker mange som har en formening om hvorvidt sex er av stor betydning, å for meg handler dette om en av mine måter å vise at jeg elsker henne på, og for meg til å føle meg elsket, så den kan vi legge dø med en gang.

Vi har to jenter på 3 år og 4 år, å vi er utrolig enige om oppdragelse osv.

Noen vil sikkert legge inn en tanke om at vi ikke har tid til hverandre nå pga ungene, men jentene våre er utrolig selvstendige, å de har et veldig godt vennskap, så vi har ikke veldig behov for å underholde ungene så mye som når man gjerne bare har et barn.

Vi krangler sjeldent, å er enig for med meste av alt, men diskusjoner og uenigheter skjer selvsagt fra tid til annen.

Tid har vi iallefall nok av.

Det har seg slik at jeg er en av de som er rammet av oljekrisen, å dermed sagt har jeg god tid til å ta meg av husarbeid, så der slipper hun å gjøre så mye. Litt må hun gjøre så klart.

Hun har 2 jobber + trening 2 ganger uken + kamp hun spiller ca 1 gang i mnd + hun sitter i styret der hun holder på med idretten + hun er trener for laget, men vi har fortsatt tid, mye pga jeg ikke bruker min tid på noe spesielt for jeg vil hun skal få lov til det hun vil.

Jeg derimot trener ikke (har ok fysisk form) eller bruker tiden slik som hun, men jeg sitter hjemme med ungene veldig ofte.

Treffer venner av og til, men det hører med sjeldenheten da folk har sitt eget å drive med å jeg sitter som sagt ofte hjemme med ungene.

Eneste treningen jeg har er vintersport og andre div andre plikter rundt eller i huset som holder meg i form.

Skal ikke stå på formen iallefall til noen av oss.

Jeg har alltid vært av den typen om jeg går forbi dama, slenger jeg hånda mi borti rompa hennes, låret, ryggen, skulderen og så klart en liten pupp av og til (selv om jeg vet at hun ikke helt liker det) Jeg er litt barnslig av meg som person, men veldig voksen når det trengs.

Hun klemmer og kysser meg veldig sjeldent, mens jeg gjorde dette ofte til for en stund siden, for helt ærlig er jeg blitt ganske lei av at jeg ikke får nok oppmerksomhet.

Jeg gir av og til massasje på føttene, lårene eller leggene når vi ser en film på sofaen, og det hender det blir full kroppsmassasje (i håp for meg at lysten hennes skal komme brytende ut, men det er heller sjeldent, eller siste tiden ikke i det hele tatt)

Jeg har det siste året fått konstatert 3 kroniske sykdommer, men har ikke klaget særlig over det eller latt det stoppe meg fysisk, men har nå fått behandling for det å er på bedringens vei.

Det er nok mange par som har regler ovenfor hverandre om å gå på byen, være med venner, eller gjøre de tingene man har lyst til, men der er ikke vi.

Jeg har alltid oppfordret henne til å ta seg en tur på byen med venninner når hun vil, så tar jeg ungene, eller om jeg føler jeg vil ta meg en tur på byen med kompiser, så gjør jeg det.

Det er litt bestemt at ingen av oss har lov til å bestemme over den andre eller å ha slike "regler" i vårt forhold, for jeg mener det ødelegger et forhold.

Vi har det ganske så fint egentlig, men når det kommer til sex, så har hun ikke lyst. 

Vi har pratet en del om det å hun forteller at hun ikke vil ha sex, onanere selv eller å ha sex med andre.

Jeg kjøpte en slags sex leketøy som vi kan bruke sammen når vi har sex for å gjerne gjøre det litt mer godt, for jeg har jo selvfølgelig tanken om at hun ikke har det godt i senga lenger, men til ingen nytte.

Hun har hatt sex med jenter før, å vi har også hatt trekant med jenter før, men det vil hun ikke heller lenger, ikke at jeg pusher at vi skal ha trekant, men jeg har foreslått det for å se om det kan trigge litt av lysten.

Vi lever ikke i et åpent forhold, så vi er lojale ovenfor hverandre.

Jeg har selvsagt vært litt "masete" om sex, men det er ikke såpass mye at det er selveste problemet her.

Jeg har gitt uttrykk for mine følelser ang problemet noen ganger, å holdt kjeft etterpå for at hun ikke skal "bli galen av maset" 

Hun går ikke på p-piller, men har spiral. Vet ikke om det kan ha noe å si for lysten.

Jeg sitter å utfolder mitt liv her nå å ser til en av dere der ute om tips å hjelp før dette går veien jeg ikke vil, et samlivsbrudd.

Hilsen far 30 år

(hun er for øvrig 28 år

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig vanskelig å si hvorfor hun ikke tenner lengre. Kanskje hun blir veldig sliten om dagene mtp all sporten og jobb?

Det finnes selvsagt ting som krydrer sexlivet betraktelig(bondage). Det anbefales på det sterkeste å prøve når sexlysta går ned. Vanlig sex blir jo litt kjedelig i lengden uten noe variasjon.

Utover det, så må du prøve å få ut av henne hva hun tente på før, som ikke lenger fungerer idag. Uten den infoen, er det vanskelig å vite hvilket steg man skal ta.

Slik jeg ser det, er ikke sex det viktigste i et forhold/ekteskap. Det kommer mer som en bonus synes nå jeg.

Synes du at hun er "the one"?

Lenke til kommentar

Siden jeg er en forumnisse, og ikke en sexolog, må du ta mine svar med en klype salt. 

Sex for kvinner (egen erfaring) er et overskuddprosjekt - noe man "unner seg" når huset er vasket, ungene er i seng, plenen er klippet osv.

For menn (meg) er sex noe som gir meg energi. Både i forholdet, men også i livet - slik at jeg kan bruke hodet og energien min på andre ting. Ellers er det kommunikasjon, kommunikasjon og kommunikasjon som teller. I "vanskelige" tider, kan dere kanskje få laget en avtale om minst å ha sex en gang i uka (eller hva dere begge mener er et absolutt minimum). Det kan dere gjøre slik at dersom dere ikke har hatt sex før lørdag/søndag, så skal dere ha sex på denne dagen. Det kan innebære pliktsex, men pliktsex er tross alt bedre enn ingen sex (?).

Lenke til kommentar

Hun har 2 jobber + trening 2 ganger uken + kamp hun spiller ca 1 gang i mnd + hun sitter i styret der hun holder på med idretten + hun er trener for laget, men vi har fortsatt tid, mye pga jeg ikke bruker min tid på noe spesielt for jeg vil hun skal få lov til det hun vil.

Jeg derimot trener ikke (har ok fysisk form) eller bruker tiden slik som hun, men jeg sitter hjemme med ungene veldig ofte.

---

Her tror jeg at jeg allerede ser forskjellen. Hun har veldig mye å gjøre, og hun må være utrolig sliten når hun kommer hjem. Og da er det ikke lett å være tent - da nettopp dette veldig ofte har med energi og overskudd å gjøre. Hun tenker nok ikke over det like mye som du-- fordi du i motsatt ende av skalaen har for mye tid til å tenke, og har energi og overskudd så det holder.

Men seriøst; innlegget ditt forandret ikke det faktum at det er dama di du må snakke med for å få riktig svar. Ta praten med henne. Eneste måten du kan få dette ut av hodet ditt. Og det vet du selv også..

Lenke til kommentar

Det virker på meg, utifra innlegget ditt, at dere har kommunisert angående dette, men det fører likevel ingen vei. Det er perioder hvor sex bare må utgå, men det står ingenting om hvor lenge dette har vart hos dere.

Har det var over flere måneder, og du allerede har pratet alvorlig med henne om dette - så hun vet at dette blir et problem for deg - og hun mener det er totalt fraværende sexlyst (som ikke er på grunn av manglende energi, tid eller kjærlighet i forholdet), så ville jeg bedt henne ta det opp med sin lege. Dersom hun selv utelukker alle de naturlige faktorene ovenfor som gjerne spiller inn, og dette har vedvart i flere måneder, så synes jeg det er på sin plass å se om det er medisinsk.

Ønsker hun ikke å undersøke den muligheter, så er det antageligvis fordi hun egentlig vet hvorfor lysten er borte (manglende energi, tid eller kjærlighet i forholdet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...