Sondre Hoy Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Hei har hat et problem på min gamle Golf nå en stund. Den hakker, rykker ved akselerasjon eller i oppoverbakker, da spesielt etter første gir. Fikk høre av en kompis at dette kunne være at tennpluggene måtte skiftes. Men det ble bare en midlertidig løsning, da problemet er tilbake.. Men nå er det kommet olje nede i brønnen til den første tennpluggen og tror at det kan være dette som er feilen. Men vet ikke hvor det kommer fra eller hvordan det fikses.. Håper det er noen der ute som kan bistå med noen kloke ord! Da Eu-godkjenning er neste måned. Se vedlegg for bilder. Lenke til kommentar
Cillin Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Hei, Dette er dessverre et vanlig problem på denne motoren. Oljen lekker i tetningen mellom topp og toppdeksel. For å ordne dette må du av med toppdeksel, fjerne gammel tetningsmasse, legge på ny masse og montere igjen (med momentnøkkel).MEN, det er ikke så enkelt som det hørest ut som, for kamaksler er lagret opp i toppdekselet, de er ikke skrudd ned i toppen. Når du skrur av toppdekselet kommer kamaksler med opp, pga stramminga på registerreim. Det vil då si at du må først av med registrerreim, for og så ta av toppdekselet. Hadde samme problem med min 1.4 16V. Bytta registrerreim, registerreimstrammer, alle rullelager og vannpumpe samtidig, då registerreima allerede var av. Jobben gikk fint på en ettermiddag+kveld, men man må ha rett utstyr til å løsne reimhjul på veiva, og verktøy til å låse kamhjul til toppen (for å ikke forskyve kammer i forhold til posisjon på veiv/stempler). Håper dette ga svar edit; skriveleif Endret 24. oktober 2016 av Cillin 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå