Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW transporter 4motion dsg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde aldri turt å kjøpe en bil med DSG med mindre den var innenfor garanti gjennom hele perioden jeg skulle hatt den.

Hvorfor?

Har nå for det meste vært dsg7 med tørr clutch som har vært problemkassen de siste årene. Og den finner du jo bare på de svakere motorene.

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde aldri turt å kjøpe en bil med DSG med mindre den var innenfor garanti gjennom hele perioden jeg skulle hatt den.

Hvorfor?

Har nå for det meste vært dsg7 med tørr clutch som har vært problemkassen de siste årene. Og den finner du jo bare på de svakere motorene.

 

Jeg hører bare på de jeg kjenner som har jobbet mye med biler utrustet med DSG-kasser.

Rådene jeg får er å styre unna på generelt basis, selv om det er langt bedre produkter enn det var i begynnelsen har de fortsatt et godt stykke igjen før de er like stabile og holdbare som en konvensjonell automatkasse.

Lenke til kommentar

Ser at ambulansetjenesten i Norge har slitt veldig med 2.0 (180 BiTDI) Caravelle som ambulanse, ekstremt mange motorbytter selv om de ikke er kjørt mange KM. Ser ut til å gå på høyt oljeforbruk. https://www.nrk.no/sognogfjordane/ambulansane-toler-ikkje-utrykking-1.12991872

 

- Når det er nevnt, ambulansene utsettes for mye hard kjøring, er tunge biler, full gass med kald motor etc. som ikke vanlige Caraveller/Transportere utsettes for i samme grad. Er nok lurt å spørre om bruksmønsteret for bilen du ser på. Hvis den er brukt til å frakte campingvogn|hestehenger|anleggsmaskiner, mye småkjøring bør det kanskje lyse en lampe..

Lenke til kommentar

140-hesters utgaven er et stødigere kjøp. 2.0BiTDI 180HK er rett og slett ikke helt god. 140HK utgaven går jo litt dårligere, men ikke så dårlig at det er krise. 

 

Hva alle disse motorbyttene i ambulansen angår så vil jeg tippe at det ikke har noe med verken motoren eller bilmerket i seg selv å gjøre. Etter et par år med konstant "bånn gass" fra første sekund under utrykning på kald motor og kald olje, så tror jeg hvilken som helst bilmotor ville kneblet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...