olejohnnyronny Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Vurderer å kjøpe en VW transporter 4motion dsg 180 hk. Noen som har erfaring med disse. Tenker å kjøpe en brukt som har gått fra 100 - 200.000 km. Ser på finn at mange av disse har fått byttet motor. Hva er grunnen og er den nye motoren da eventuelt utbedret? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Jeg hadde aldri turt å kjøpe en bil med DSG med mindre den var innenfor garanti gjennom hele perioden jeg skulle hatt den. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Jeg hadde aldri turt å kjøpe en bil med DSG med mindre den var innenfor garanti gjennom hele perioden jeg skulle hatt den. Hvorfor? Har nå for det meste vært dsg7 med tørr clutch som har vært problemkassen de siste årene. Og den finner du jo bare på de svakere motorene. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Jeg hadde aldri turt å kjøpe en bil med DSG med mindre den var innenfor garanti gjennom hele perioden jeg skulle hatt den. Hvorfor? Har nå for det meste vært dsg7 med tørr clutch som har vært problemkassen de siste årene. Og den finner du jo bare på de svakere motorene. Jeg hører bare på de jeg kjenner som har jobbet mye med biler utrustet med DSG-kasser. Rådene jeg får er å styre unna på generelt basis, selv om det er langt bedre produkter enn det var i begynnelsen har de fortsatt et godt stykke igjen før de er like stabile og holdbare som en konvensjonell automatkasse. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Ser at ambulansetjenesten i Norge har slitt veldig med 2.0 (180 BiTDI) Caravelle som ambulanse, ekstremt mange motorbytter selv om de ikke er kjørt mange KM. Ser ut til å gå på høyt oljeforbruk. https://www.nrk.no/sognogfjordane/ambulansane-toler-ikkje-utrykking-1.12991872 - Når det er nevnt, ambulansene utsettes for mye hard kjøring, er tunge biler, full gass med kald motor etc. som ikke vanlige Caraveller/Transportere utsettes for i samme grad. Er nok lurt å spørre om bruksmønsteret for bilen du ser på. Hvis den er brukt til å frakte campingvogn|hestehenger|anleggsmaskiner, mye småkjøring bør det kanskje lyse en lampe.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Jeg ville ikke ha kjøpt en 180-hester som ikke har byttet motor overhode. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 140-hesters utgaven er et stødigere kjøp. 2.0BiTDI 180HK er rett og slett ikke helt god. 140HK utgaven går jo litt dårligere, men ikke så dårlig at det er krise. Hva alle disse motorbyttene i ambulansen angår så vil jeg tippe at det ikke har noe med verken motoren eller bilmerket i seg selv å gjøre. Etter et par år med konstant "bånn gass" fra første sekund under utrykning på kald motor og kald olje, så tror jeg hvilken som helst bilmotor ville kneblet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå