RaymondK Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Ønsker meg en robust liten sak til å ha ombord for å kjøre Olex(Kartprogram) på. Olex selv selger disse som er veldig greie. Men som den nerden jeg er ville jeg likt å kunne bygd en selv med litt kraftigere maskinvare. Noe jeg er sikker på er mulig med et budjett på 16000 kroner, som er prisen Olex forlanger for boksen sin. Noen som har tips til hvor man kan få handlet slike deler? Kabinett med IP grad, hovedkort med COM-, og VGA porter osv. Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 En Intel NUC som kan monteres bak monitor med VESA-feste hadde vært spennende å prøve f.eks denne: Intel NUC NUC6i7KYK Men den har ikke de portene du etterspør. Det fins adaptere men det blir kanskje ikke robust nok for en fiskebåt? Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 4-Port Industrial USB to RS-232 Serial with 15KV ESD Mini DisplayPort™ to VGA Video Adapter, M/F, 1080p Men Intel NUC har ingen IP grad som eg kan se. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 iEi lager industri-PC, de har mye forskjellig. http://new.ieiworld.com/en/product/model.php?II=294 Elektronix er forhandler, men de selger ikke til private. Løsningen for COM porter kan være USB adapter. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Salt sjøluft og elektronikk... - Pass på at du kjøper kvalitetskomponenter! En kollega har jobbet med en kunde innen skipsfart (tenk containerskip) og selv på så store båter kan de slite med sjøluften og irring/rust på komponentene. Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Noe sånt? Iwill iBOX Haswell - GPIO - 6xCOM Industri PC En rask og rimelig industri-pc, men fant ingen IP-sertifisering. Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Multicom selger også en PC med industridesign, men kan ikke se noen IP-sertifisering: SHUTTLE DS67U7 I5-6500 65W Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Med ventilasjons hull i topp og bunn sliter den nok med å få noe særlig høy IP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå