iMarius Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 (endret) Heisann! Har nettopp bestilt ny PC, og jeg lurer på om intel sin nyeste generasjon cpu, "skylake", støtter det trådløse nettverkskortet ASUS AC66? Jeg leste nemlig at dette nettverkskortet ikke ble støttet av haswell, og at ASUS derfor tilbydde kjøper å levere inn AC66 og få et nettverkskort som støttes. Noen som vet om dette kun gjaldt haswell-arkitekturen eller gjelder det for nyere intel-arkitekturer også? Endret 20. oktober 2016 av iMarius Lenke til kommentar
NULL Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Egentlig litt pussig at prosessorarkitekturen skulle ha noe å si her i utgangspunktet. Men Asus har vel ikke gjort noe med driverne for dette kortet etter at det kom på markedet. Har hatt litt småkrøll selv. Bruker Win8-driverne på Win10. Prøvde vel noen andre drivere som er beregnet for kortet med Broadcom-brikken som sitter på dette kortet, men det ble ikke noe bedre. Selv kjører jeg kortet på i7 4960X@X79, altså Ivy Bridge-E. Tenkte jeg skulle erstatte kortet pga. stabilitetsproblemene jeg har hatt (bl.a. perioder der kortet forårsaker at event log fylles opp med store antall meldinger, samtidig som det brukes litt cpu-kraft og muspekeren blir i "tenker"-modus). Vurderer et av Intels wlan-kort på en PCI-E-adapter.Mange nye hovedkort til de nyere prosessorene har jo ganske ok integrerte wlan-løsninger. Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Egentlig litt pussig at prosessorarkitekturen skulle ha noe å si her i utgangspunktet. Men Asus har vel ikke gjort noe med driverne for dette kortet etter at det kom på markedet. Har hatt litt småkrøll selv. Bruker Win8-driverne på Win10. Prøvde vel noen andre drivere som er beregnet for kortet med Broadcom-brikken som sitter på dette kortet, men det ble ikke noe bedre. Selv kjører jeg kortet på i7 4960X@X79, altså Ivy Bridge-E. Tenkte jeg skulle erstatte kortet pga. stabilitetsproblemene jeg har hatt (bl.a. perioder der kortet forårsaker at event log fylles opp med store antall meldinger, samtidig som det brukes litt cpu-kraft og muspekeren blir i "tenker"-modus). Vurderer et av Intels wlan-kort på en PCI-E-adapter. Mange nye hovedkort til de nyere prosessorene har jo ganske ok integrerte wlan-løsninger. Takk for svar. Det endte med at jeg kjøpte meg et AC68, så slipper jeg å plages når jeg skal bygge PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå