magiga Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Testet ut langs hele det finske jernbanenettet.Enkel teknologi kan bedre trafikksikkerheten på jernbanen Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Så dette skal gjøre hva? Fungere (eller kanskje ikke fungere) i sanntid som en hjelp? Eller skal kartleggingen danne grunnlag for et kart med skilt som man plasserer seg på vha. GPS, på samme måte som i bil i dag? Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 (endret) Det er de fleste som komenterer om autonome biler som ikke hensyntar eit fullstendig 3D kart i bilens 2 datamaskiner. Koreksjon hva angår vegarbeid er glemt. Anføres, ved feil i en bil kan en annen lede den til parkering eller verkstad. Alle biler i dag har mykje compjutere, og er en fare for forsvarsevnen. Slik som poletiet er blitt 1% klubber, eller en uønsket form for organisatorisk innavsdepresjon. Uten politisk styring. Likeledes 1000 andre selvfôlgligheter Endret 20. oktober 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 ....Hæ?Av og til er Halvor mer interessert i å være lyrisk enn å være informativ. Du kan enten ignorere ham eller fyre i peisen og nyte utsagnene hans med en god rødvin til. 5 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Dette virker litt baklengs. Istedenfor å legge inn hvilke skilt som er plassert hvor i et kart eller en datamaskin ombord så skal man altså lese og tolke skiltene som står ute? Det må da være flere feilkilder med sistnevnte, f.eks dårlig sikt og skitt/støv/snø etc på skiltflatene. 1 Lenke til kommentar
Itholia Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Dette virker litt baklengs. Istedenfor å legge inn hvilke skilt som er plassert hvor i et kart eller en datamaskin ombord så skal man altså lese og tolke skiltene som står ute? Det må da være flere feilkilder med sistnevnte, f.eks dårlig sikt og skitt/støv/snø etc på skiltflatene. I Norge løses dette ved å ha radiokommunikasjon med informasjonspunkter (balliser) i skinneangen kodet med hastighetsinformasjon, dette leses av en datamaskin og vises i et display foran fører, systemet er utviklet på 70-tallet og brukes i stort sett hele Europa i noe varierende utførelse, men likt i Norge og Sverige, og delvis likt i Tyskland. Samme system er også en sikkerhetsbarriere mot passering av signaler som viser stopp. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Hva er hensikten med firkantene i videoen? Det virker mest som en storm av støy fra irrelevante objekter. Klarer ikke systemet å skille irrelevant fra relevant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå