frilufta Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Hei! Jeg har en NTFS-formatert Iomega ekstern harddisk og en Mac som ikke kan skrive til denne typen harddisk. Jeg lastet derfor ned en Mouter som gjør at man kan skrive til denne typen harddisk. Jeg lastet ned Tuxera Mouter til maskinen, med det formål å kunne skrive filer til den eksterne harddisken (med standard programvare for mac kan man kun lese fra denne typen eksterne harddisker). Det fungerte først, før den plutselig "kræsja", og nå kan jeg ikke lese innholdet på Iomegaen på noen PC/mac. Har vært i kontakt med kundeservice hos Tuxera, som sier at jeg må finne et datagjenoopprettelsesfirma som kan gjenopprette innholdet på harddisken, og at de ikke kan hjelpe meg. Men at problemet er relatert til at harddisken er gammel (Iomega kjøpt i 2010 på Elkjøp), og at den derfor ikke har tålt "manipuleringen". Jeg er livredd for å miste alle filene mine, og lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan rette opp i denne formatteringsfeilen som gjør at jeg ikke lenger kan lese innholdet på driven. På forhånd tusen takk for hjelpen! Hilsen håpefull. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 (endret) http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec Hvordan du bruker det http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec_Step_By_Step Edit; Retter ikke opp noen feil, det er software for å hente ut filer når ting har krasja og disken ikke lengre kan leses fra OS. Endret 20. oktober 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
frilufta Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2016 Men hvorfor får jeg ikke lest filene fra en pc-maskin heller? Det gjør at jeg tenker at problemet ikke kan løses med cgssecurit. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Problemet løses ikke nei. PhotoRec bare finner filer på en HDD som ikke funker/ ikke vil leses av OS og legger dem på en annen HDD. Hvilket OS er det på PC-maskinen din? Lenke til kommentar
frilufta Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2016 Windows XP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå