Gå til innhold

Facebook, hva er det dere ikke skjønner?

eUnaas

Anbefalte innlegg

Dette har irritert meg lenge og nå må jeg få det ut et sted. Det er ikke mulig for meg å ta det med aktøren selv, Faceook, for jeg klarer ikke å finne ett eneste sted med kontaktinformasjon til dem. 

Jeg begynner å bli veldig provosert over ulovlig reklame på Facebook, spam, scam, click-bates osv osv. Jeg begriper ikke hvorfor ikke Facebook tar tak i denne problemstillingen. 

Problemet er og resultatet er at folk blir lurt og svindlet via Facebook og deres plattform. Hvorfor stopper de det ikke? Hver annonse jeg (mitt firma) legger ut blir manuelt kontrollert. Noe som for meg må bety at Facebook godkjenner svindel her. Er det fordi de tjener raske penger der og da på annonsene? - Men så kortsiktig kan da ikke et av verdens største selskaper tenke? 

Jeg har de siste årene brukt nærmere hundretusen kroner i annonsering via Facebook. Men jeg er nå faktisk redd for å assosieres med svindel og velger derfor å ikke lenger reklamere der. Og jeg er kanskje ikke alene? Det her må være kritisk for Facebook?! 

post-6222-0-83106900-1476974598_thumb.gif

Nei. DN.no annonserer ikke på Facebook under navnet SWE Technology. Det er da ikke så vanskelig  for en kontrollør å forstå når man sjekker annonsen?

post-6222-0-84213000-1476974608_thumb.gif

Nei, 1 KG Daim kan ikke koste 10kr grunnet norske ernæringslover. Og Nye Dealer har en nettside som heller ikke fungerer. Det er da ikke så vanskelig  for en kontrollør å forstå når man sjekker annonsen?

Jeg synes ikke dette er grei praksis. 

Endret av eunaas eunaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja de med ulovlig reklames som dukker opp på facebook er ikke noe nytt, også så ganske irriterende.

Virker som dette med facebook  som med ulovlig reklamer,  ikke går bort for de første heller, som du vet

ganske rart når det er hold på så lenge.

Politiet driver jo  å tar et tak i det, 

men synes bare blir ikke gjort noe bedre  med at de dukker opp

stadig mer av reklame på facebook.

Men er ikke gått å vite hva alt dette går utifra  når det kommer fra facebook, når de burte tenke på sin egen sikkerhet først , vi for bare hope de blir gjort noe med det. 

Endret av Littlecuriousme12
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når jeg titter på Facebook i kveld dukker det opp fire svindel annonser. Det er da ikke greit for oss brukere at Facebook tjener store penger på å svindle oss brukere? 

Spørsmål: Er det noen som vet hvordan jeg kan finne noen som helst kontaktinformasjon til Facebook Norge? post-6222-0-61124400-1479921539_thumb.jpgpost-6222-0-63389800-1479921551_thumb.jpgpost-6222-0-78100500-1479921569_thumb.jpg

post-6222-0-74967600-1479921708_thumb.jpg

Endret av eunaas eunaas
Lenke til kommentar

Hva er løsning på dette?

Jo, gjøre som alle andre, rapporter det.

Skjul annonser så kommer det flere steg på hvorfor du vil skjule det, også er det bare å krysse av.

Facebook er såpass stort, tror ikke de gidder å lese milliarder av email som randoms sender til dem.

glhf

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...