Kurt Lekanger Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 IBM: Det er tre ganger dyrere å administrere en Windows-PC enn en Mac Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 (endret) – Vi må ut og administrere Macene 104 færre ganger i året sammenlignet med en PC, sa Previn.Rar setning. Dette må være forskjellen i totalt antall "administrasjoner" (hva en nå legger i det). Hvilket kan være alt fra 0.1 promille til flere % avhengig av hvem "vi" er. Her bruker vi rdp til alt, så klient maskinene ser vi jo egentlig sjelden noe til. Det folk har liggende på dingsen sin er private greier (underlig mye rart lagret når gutta får inn en dings). Dog kan en merke at noen hw-leverandører skrur ting noe bedre sammen enn andre. Så sammenligningen blir mer: Microsoft vs HP vs Acer vs Dell vs Apple enn: Linux vs Windows vs macOS. Endret 20. oktober 2016 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
0laf Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 (endret) Man kan jo bli noe skeptisk, når så mange ansatte i IBM, et av verdens største IT-selskaper, klarer å ruinere en windowsmaskin 104 ganger per år, og ender opp med å trenge assistanse fra supportavdelingen? Dette er jo tross alt folk som jobber med data, i et datafirma, som lager datamaskiner. Det er smått utrolig at de går ut med slik informasjon, som kun bekrefter at de fleste av deres ansatte har null peiling på datamaskiner. Endret 20. oktober 2016 av adeneo 5 Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Min erfaring er at utviklere ofte er de verste brukerne. De tror de kan alt, og installerer alt det nye som kommer uten å oppdatere sw sin. 3 Lenke til kommentar
frodenerd Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 IBM er altså minst 105 ganger i året ute og oppdaterer PCene. Hver tredje dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 ...De tror de kan alt, og installerer alt det nye som kommer uten å oppdatere sw sin.Øh... de installerer altså ALT nytt, men fortsatt mangler de noe ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Det er smått utrolig at de går ut med slik informasjon, som kun bekrefter at de fleste av deres ansatte har null peiling på datamaskiner.Nja.. større selskap har jo folk til alt, inkludert de som bare pynter opp lokalene. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Microsoft vs HP vs Acer vs Dell vs Apple enn: Linux vs Windows vs macOS. Så du antar at all "service"/administrering utelukkende er hardware-problemer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Vi må ut og administrere Macene 104 færre ganger i året sammenlignet med en PC? Synes dette høres litt rart ut. La oss si at de må reise ut hver eneste dag i arbeidsåret som er 230 dager, så betyr det at de nå reiser ut 126 ganger per år for Macene og 230 ganger i året for de som har PC, altså 126 ganger færre? Eller er det snakk om at for PC så reiser de ut 126 ganger per år, mens for Mac så reiser de bare 1 gang, altså 126 ganger mindre? Uansett hørtes det veldig rart ut å måtte reise fysisk ut for å se på maskiner, har de aldri hørt om remote admin hos IBM? Hvis vi hadde så inkompetente brukere hos oss så hadde jeg latt alle kjøre på hver sin virtuelle maskin og erstattet dette med et nytt image hver natt, så fikk de ikke lagret eller installert noe på egne maskiner. De ansatte hos IBM må være de største IT-klønene i verden! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 IBM kjører full sellout ja, hyggelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Så du antar at all "service"/administrering utelukkende er hardware-problemer?Legg merke til begynnelsen på avsnittet: Her bruker vi ...Hva de bedriver hos IBM vet jeg lite om, men her hvor jeg holder til er altså det meste av support (på klientmaskiner) hardware relatert. Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 – Vi må ut og administrere Macene 104 færre ganger i året sammenlignet med en PC, sa Previn.Rar setning. Dette må være forskjellen i totalt antall "administrasjoner" (hva en nå legger i det). Hvilket kan være alt fra 0.1 promille til flere % avhengig av hvem "vi" er. Her bruker vi rdp til alt, så klient maskinene ser vi jo egentlig sjelden noe til. Det folk har liggende på dingsen sin er private greier (underlig mye rart lagret når gutta får inn en dings). Dog kan en merke at noen hw-leverandører skrur ting noe bedre sammen enn andre. Så sammenligningen blir mer: Microsoft vs HP vs Acer vs Dell vs Apple enn: Linux vs Windows vs macOS. Lurte litt på det samme. Alt av sw problemer går som regel greit via lync/s4b (dersom sak går via tlf), rdp eller utrulling av feilrettinger eller oppdateringer via SCCM og/eller WSUS. Dersom flere klienter i et enterprise miljø velger å bytte over til Mac, så vil det bety mer arbeid for IT-avd når det kommer til "administrering" av programvare. Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Man kan jo bli noe skeptisk, når så mange ansatte i IBM, et av verdens største IT-selskaper, klarer å ruinere en windowsmaskin 104 ganger per år, og ender opp med å trenge assistanse fra supportavdelingen? Alternativt så er jo 104 færre utrykninger fordelt på 90.000 maskiner ikke så veldig mye mindre å rope hurra for spør du meg da Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Om dere digi folk kjeder dere en dag, så må dere gjerne lage en artikkel rundt tema som f.eks "De beste administrasjonsverktøyene for MAC, og hva de koster". Eller: "Her er MAC verdens svar på Active Directory, og hva det koster" 6 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Man kan jo bli noe skeptisk, når så mange ansatte i IBM, et av verdens største IT-selskaper, klarer å ruinere en windowsmaskin 104 ganger per år, og ender opp med å trenge assistanse fra supportavdelingen? Dette er jo tross alt folk som jobber med data, i et datafirma, som lager datamaskiner. Det er smått utrolig at de går ut med slik informasjon, som kun bekrefter at de fleste av deres ansatte har null peiling på datamaskiner. "som lager datamaskiner." Det er stor forskjell på en simpel PC og de store superdatamaskinene som er det eneste IBM lager i dag. Lenovo kjøpte hele PC-avdelingen fra IBM for 10 år siden. 1 Lenke til kommentar
ukon Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Man kan jo bli noe skeptisk, når så mange ansatte i IBM, et av verdens største IT-selskaper, klarer å ruinere en windowsmaskin 104 ganger per år, og ender opp med å trenge assistanse fra supportavdelingen? Dette er jo tross alt folk som jobber med data, i et datafirma, som lager datamaskiner. Det er smått utrolig at de går ut med slik informasjon, som kun bekrefter at de fleste av deres ansatte har null peiling på datamaskiner. Da er vel ikke alle som jobber i IBM IT eksperter. Tviler på at f.eks administrasjonen er full at IT eksperter. Selv om man er flink på pc kan ting skje feil ig det er vel en god del ansatte i IBM. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Man kan jo bli noe skeptisk, når så mange ansatte i IBM, et av verdens største IT-selskaper, klarer å ruinere en windowsmaskin 104 ganger per år, og ender opp med å trenge assistanse fra supportavdelingen? Dette er jo tross alt folk som jobber med data, i et datafirma, som lager datamaskiner. Det kan være en fordel å lese de setningene i artikkelen man kommenterer på. Blant grunnene Previn nevner er at operativsystemet ikke krever like hyppige oppdateringer som Windows.– Vi må ut og administrere Mac-miljøet 104 færre ganger i året sammenlignet med PC-er, sa Previn. Forøvrig er jeg redd for at Microsoft tilpasser sin oppdateringshyppighet basert på slike uttalelser som dette, i stedet for å gjøre prosessen med oppdateringer smidigere. Det skal ikke være et mål å sitte på oppdateringer. En hvilket som helst OS bør ha oppdateringene raskere og oftere i stedet for mer sjelden. I stedet for en stor oppdatering hver måned, bør man ha små oppdateringer daglig. Og det sier seg selv at med små daglige oppdateringer skal det ikke være nødvendig å starte maskinen på nytt eller lukke programmer. Last ned berørt kode, valider, sett berørte prosesser på hold eller vent til de er fullførte, og oppdater så bibliotekene. Desto mindre berørt kode per oppdatering, desto mindre behov for å lukke et helt program eller hele OSet. Men det krever at kjernefunksjonalitet i operativsystemet skrives om til å være mer dynamisk i forhold til oppdateringer på biblioteker i bruk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) ...Men det krever at kjernefunksjonalitet i operativsystemet skrives om til å være mer dynamisk i forhold til oppdateringer på biblioteker i bruk.Informer MS, de har aldri forstått det der. Dog, det har vel blitt bedre enn dagene da IE6 var halve OS'et. Endret 21. oktober 2016 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
kjetil_kilhavn Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Dette er jo tross alt folk som jobber med data, i et datafirma, som lager datamaskiner. På tide å oppdatere kunnskapen din om firmaet IBM? 4 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Informer MS, de har aldri forstått det der. Dog, det har vel blitt bedre enn dagene da IE6 var halve OS'et. Kan ikke tro at det ikke er noen der som ivrer for en mer fleksibel mekanisme for oppdateringer. De har mange der som er brukere av andre systemer også. Men de policy-valg de har er det vanskelig for meg å få påvirket. Og disse har de nok har arvet fra gamle versjoner av Windows i tidsalderen hvor man slo av datamaskiner når man var ferdige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå