tjuddi Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hei, Bestilte datakomponenter på Ebay og ble Fuc... av selger. Kan noen hjelpe meg å spore opp denne. Har kun Hotmail adresse og dette er litt lite å gå til politiet med. På forhånd takk (missing 2000kr) Lenke til kommentar
BBC Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Tja... du kan alltids sende headeren til Hotmails abuse. Men jeg tviler sterkt på at de gidder å bry seg. En lærepenge til en annen gang kanskje? :sad: Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hvis du poster adressen her så er det kanskje noen som gidder å prøve? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 vel, ebay skal ha en slags garanti for at du ikke blir snytt. ta kontakt med dem for å høre hva de kan gjøre.. med mindre du ikke har inngått en avtale utenfor ebay (ala 'hei, ser at du ikke vant på den radeon 8500-auksjonen der. jeg har plenty av dem for samme pris.. interessert?'), da sliter du. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Har du mottat en e-post fra en hotmail-kunde i Outlook eller i en web-e-postleser ? I outlokk kan du høyreklikke på e-posten og velge Options. Da ser du Ip'n til avsender. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 ...En annen ting du kan gjoere er aa annonsere noeyaktig de samme komponentene paa eBay, registrert paa et fiktivt brukernavn innlogget fra en Internet-cafe, og se om det gir deg penga tilbake. *FLIRE* ...Eller alternativt kapre en postkasse for noen som er paa ferie, bestille datakomponentene til deres addresse under deres navn, jukse leg, og vips-vaps kanskje det gaar bra. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Ojda! Det du gjør nå er å oppfordre til svindel! I §5 i forumets retningslinjer står det: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Men svindel regnes ikke som piratvirksomhet? Hadde det vært programvare det var snakk om, haddde du blitt bannet straks, men siden det er noe mye værre, altså godt gammeldags tyveri og kjeltringvirksomhet (ikke pirat), kan du gå ustraffet. Var dette noe å tenke på ? Sjefen her er jo jurist, så kansje de burde revidere reglene litt? :wink: Bare litt formiddagshumor fra min side... :smile: Lenke til kommentar
Sliver Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Quote: On 2002-02-27 00:00, tjuddi skrev:Hei,Bestilte datakomponenter på Ebay og ble Fuc... av selger.Kan noen hjelpe meg å spore opp denne.Har kun Hotmail adresse og dette er litt lite å gå til politiet med.På forhånd takk(missing 2000kr) Hvordan betalte du for varen ?? Betalte du med kort, overføring eller giro? til selger eller til ebay? Siden jeg regner med at pengene på en eller annen måte ble elektronisk overført til selger er det ikke noe problem å finne ut hvem motager er! Hvis du overførte pengene til ebay som igjen overførte pengene til selger har ebay ansvaret for at du får varen eller pengene tilbake. [ Denne Melding var redigert av: Sliver på 2002-02-27 12:53 ] Lenke til kommentar
tjuddi Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 Hei Takker for svarene, Betalte gjennom paypal, men duden hadde falske navn/adresser på Ebay/Paypal, men jeg greide å finne en auksjon før han hadde blitt "smart" og samkjørte info med en form for folkeregister i USA og tror jeg fikk ut Riktig navn. Sendte inn "anmeldelse til" Ebay/Paypal/Hotmail/Ncif og fikk respons av fyren 2 timer senere? Han lover å gjøre opp? Håper det går vegen? Til andre vil jeg si at vær obs på stunts fra selgere på Auksjoner. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Bravo!!! Skikkelig detektiv-arbeid må til av og til Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Husk å fortelle hvordan det gikk til slutt. Fikk du penger? Ble han arrestert? Kom Espen Lie og banket på hans dør? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå