Pling90 Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Hei! Jeg har et problem som jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med. Jeg kjøpte for et år eller to siden et nytt hjemmekinoanlegg fra Samsung. Koblet dette til helt etter bruksanvisning og var egentlig greit fornøyd med lyden (ikke veldig store krav heller da...). Det som er problemet er at helt siden jeg kjøpte det, så har jeg opplevd at det er et "hakk" i lyden med jevne mellomrom. Når jeg ser på tv fører dette til at jeg ofte går glipp av et ord eller lignende som blir sagt, noe som er ganske irriterende. Jeg har flyttet siden anlegget ble kjøpt, så det er nå også koblet fra og til på nytt og med ny TV, men fortsatt samme problem med lyden. Er det noen som skjønner hva jeg mener, og som har noen tips til hva som kan være grunnen til dette? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Kontakt Samsung, de pleier bistå ved slike problem. Det kan være alt fra innstilinger på anlegget til TVen (sannsynligvis lydanlegget siden samme problem oppstår med TV forskjellige TVer). Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) Er problemet der alltid, eller kun av og til? Har ett lignende problem, men det er kun hvis jeg har brukt Netflix, gått ut av den, og inn igjen, så kommer det du nevner hos meg. Har ingenting Samsung. Har du sjekket om det finnes en firmware oppdatering til Samsung anlegget? Endret 21. oktober 2016 av AndersT2 Lenke til kommentar
Pling90 Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2016 Er problemet der alltid, eller kun av og til? Har ett lignende problem, men det er kun hvis jeg har brukt Netflix, gått ut av den, og inn igjen, så kommer det du nevner hos meg. Har ingenting Samsung. Har du sjekket om det finnes en firmware oppdatering til Samsung anlegget? Problemet har vært der hele tiden. Har akkurat oppdatert anlegget, og inntil videre høres det bra ut, så jeg krysser fingrene Takk for svar! Lenke til kommentar
Pling90 Skrevet 2. november 2016 Forfatter Del Skrevet 2. november 2016 Så lenge varte gleden Samsung ba meg prøve å bytte kabel. Litt usikker på om det er HDMI eller den optiske de mener da, men begge var nye da anlegget var nytt, så syns det er merkelig hvis det har noe med det å gjøre.... Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 'Mister' du deler av dialogen når det har vært stille en (liten) stund eller kan du 'miste' dialog midt inne i noe som sies? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Vet ikke om du bruker optisk eller hdmi-kabel men prøv å bytte kabel.Kan du koble anlegget til aux? Prøv det isåfall.Det er vanskelig å si uten å se utstyret men hvis feilen ligger i dårlig ledning er det enkelt å fikse Lenke til kommentar
Pling90 Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 'Mister' du deler av dialogen når det har vært stille en (liten) stund eller kan du 'miste' dialog midt inne i noe som sies? Mister det midt inne i noe ja. Som at lyden hakker egentlig. Lenke til kommentar
Pling90 Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 Vet ikke om du bruker optisk eller hdmi-kabel men prøv å bytte kabel. Kan du koble anlegget til aux? Prøv det isåfall. Det er vanskelig å si uten å se utstyret men hvis feilen ligger i dårlig ledning er det enkelt å fikse Jeg er usikker på om jeg har koblet riktig (har ikke så mye greie på sånt), men i følge bruksanvisningen forstår jeg det slik at jeg skal ha hdmi fra hjemmekino til tv og optisk kabel fra hjemmekino til dekoder (og så har jeg fra før hdmi fra dekoder til tv). Høres dette riktig ut eller har jeg misforstått helt her...? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Vet ikke om du bruker optisk eller hdmi-kabel men prøv å bytte kabel. Kan du koble anlegget til aux? Prøv det isåfall. Det er vanskelig å si uten å se utstyret men hvis feilen ligger i dårlig ledning er det enkelt å fikse Jeg er usikker på om jeg har koblet riktig (har ikke så mye greie på sånt), men i følge bruksanvisningen forstår jeg det slik at jeg skal ha hdmi fra hjemmekino til tv og optisk kabel fra hjemmekino til dekoder (og så har jeg fra før hdmi fra dekoder til tv). Høres dette riktig ut eller har jeg misforstått helt her...? Det kan hørtes riktig ut ja Hvis det skjer under høyt volum kan det være bassen som rister i noe som er løst. Det kan og være skadet optisk kabel, f.eks. ligger den i klem eller er kveilet sammen? Optiske kabler og coax-kabler tåler ikke så mye i form av bøying. Kan du prøve en annen lydkilde og se om feilen vedvarer? Hvis hjemmekinoen har dvd-spiller, hakker lyden når du spiller av på den? Det tyder på at feilen ligger i dekoderen eller kabel. Lenke til kommentar
Pling90 Skrevet 13. november 2016 Forfatter Del Skrevet 13. november 2016 Da er saken løst viste seg at det var hdmi-kabelen som var kaputt. Tusen takk for hjelpa alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå