Rusher Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Hei! Tenker å skille ut leieboerens enheter til ett eget separat nettverk. Hva er enkleste metoden å gjøre dette på? Har en HP Microserver som kan tjenestegjøre som router visst det er ett krav. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Trådløst eller kablet? De fleste routere med wifi kan settes opp med separate gjestenett. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Her hos oss har vi adskilte nett med bruk av smoothwall, pfSense er vel den som er mest anbefalt her på¨forumet om du går for et slikt valg. Klarer leieboer seg med kun trådløst så fungerer zantas sitt innlegg (gjestenett) om du har dette som valg på routeren din. Vet att det skal gå og sette opp VLAN på portene på asus ifølge smallnetforums (merlin firmware) og da har du plutselig et adskilt kablet nett til leieboer også. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2016 Trådløst eller kablet? De fleste routere med wifi kan settes opp med separate gjestenett. Leieboeren klarer seg med trådløst. Men idet jeg aktiverer gjestenett på Ubiquiti AP, så klarer ikke enhetene tilkoblet dette gjestenettet å se hverandre. F.eks ved bruk av Airplay osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 (endret) Kjenner ikke dingsen, men er det ikke en innstilling for dette i AP? Eller er det bare separasjon mellom hovednett og gjestenett som er valget der? Jeg har ikke brukt dette på noen år, da leieaktiviteten er avsluttet. Endret 20. oktober 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2016 Kjenner ikke dingsen, men er det ikke en innstilling for dette i AP? Eller er det bare separasjon mellom hovednett og gjestenett som er valget der? Jeg har ikke brukt dette på noen år, da leieaktiviteten er avsluttet. Ser ikke slikt ut. Idet jeg aktiverer gjestenett, så klarer ikke enhetene tilkoblet dette gjestenettet å se hverandre. Lenke til kommentar
JanFrode Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Gjestenett er som oftest sterkt begrenset i tilgjengelighet på nettverket, fordi det er forbeholdt for gjester osv. Gjestenettverk har som regel "nettverksdeling" deaktivert, for å beskytte de som er på primærnettverket. Du kan kanskje deaktivere dette, jeg kan det på min asus router iallefall. Se om du kan finne AP isolation i advanced settings på gjestenettverk. Hvis det er noe slikt på routeren din. Endret 1. november 2016 av OrlyNO Lenke til kommentar
bslavcho Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 hvis jeg er deg, ville jeg kjøpe ny ruter og kobler den nye med den andre på kabel. etterpå du kan sette annen netverk med annen passord og annen navn for deg og maskinene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå