Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp til nytt bredbånd/mobil router

Anbefalte innlegg

Hei,

er på flyttefot nå og må skaffe meg et nytt bredbånd. Vurderer adsl, men det raskeste jeg finner på nyttbredband.no sitt søk er bredbånd med 1 mbps opp :/
Jeg ville veldig gjerne likt et 4g abonnement, men da Norge ligger godt etter på å tilby ubegrenset forbruk ser jeg det kan bli vanskelig.

Hadde håpet på et abonnement rundt 2-300 kr med opphastighet over 5 mbps. Noen som vet om noen tilbud, eventuelt et mobilt bredbånd-abonnement uten begrensning?

bruk er gaming, netflix, nedlastninger etc. Det blir en del forbruk.

edit: nvm canal digital tilbyr.

Endret av Freakai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telia\chess\ice gir størst datapakker men du må nok være i bindingstid hvis du skal få lave priser.

Ville ventet til canaldigital i så fall avslutter koblingsalget før du tegner avtale med dem, ellers kan du riskere å betale bruddgebyr hvis du vil kun ha internett.

Flere ønsker nok større datapakker men foreløpig er det vanskelig å få. Kanskje i 2020 vil løsningen komme.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Med mobilt bredbånd må du nok begrense deg eller kutte ut streaming totalt. Jeg skulle ønske jeg tok mobilt bredbånd i stedet for fastlinje. Men jeg er meg og jeg er ganske kjedelig, klarer meg derfor uten streaming hvis jeg må. Jeg vet ikke om rene mobilt bredbåndabonnementer, men onecall har "ubegrenset" data og hastighet i to måneder for 99 kroner i måneden akkurat nå, det kalles "prøvekjøp". Etter de to månedene behøver du ikke bli hos onecall men kan hoppe til et annet abonnement. (Onecall struper hastigheten når du har brukt 50 GB, men det er en bra deal. Jeg tror ikke du får 50GB for 198 kroner noe annet sted. Og du kan ha 3 SIM-kort på abonnementet, uten å betale noe ekstra for det.)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om rene mobilt bredbåndabonnementer, men onecall har "ubegrenset" data og hastighet i to måneder for 99 kroner i måneden akkurat nå, det kalles "prøvekjøp". Etter de to månedene behøver du ikke bli hos onecall men kan hoppe til et annet abonnement. (Onecall struper hastigheten når du har brukt 50 GB, men det er en bra deal. Jeg tror ikke du får 50GB for 198 kroner noe annet sted. Og du kan ha 3 SIM-kort på abonnementet, uten å betale noe ekstra for det.)

Problemet med slike prøverkjøp må du si opp avtalen før 2 måneder, ellers risiker du å få betale full pris.

Tror neppe dette skjer automatisk, så dermed vær klar over det.

Prisen er vel god ja, men trenger man senere 200 GB i måneden er telia eneste valget.

Syns selv det blir brudd på markedsføring og kalle dette fri datamengde for 50 GB som er veldig lite på 2 måneder.

Da må man surfe lite i så fall de 2 månedene. Og bruke bredbåndet 2-4 timer maks hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...