sogg Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 (endret) Hei! Har nå etter endel år uten spillepc gått meg lei av Ps4 og Xbox. Tenker nå at det er på tide å snart handle seg en skikkelig stasjonær pc. Har vært ute av gamet en stund og har ikke helt greie på hva som er gode greier lengre. Ettersom jeg har forstått kommer snart(?) AMD med nye prosessorer og skjermkort i High-End markedet, og Intel sitter på kanten for å få slippet sin 7ende Gen prosessorer. Hva ville du gjort? Vente til neste gen AMD kommer ut, eller hoppe rett på Nvidia og Skylake. Vekker litt nostalgi med AMD gaming prosessor og skjermkort. Samt tester for Mantle spill ser jo veldig lovende ut. Noen mnd for å vente på the latest and greatest er ikke noe problem, da jeg ikke har hatt spillepc på flere år. Evt hvis jeg skulle kjøpe i dag, ville det være mulig å kjøpe en "kjip" skylake prosessor for å så oppgradere til 7ende generasjon Intel prosessor, eller vil jeg trenge nytt hovedkort for å kjøre denne? Takker for tilbakemeldinger og svar -Sogg Edit: Ser jo at Komplett har 24timers salg for øyeblikket. Kunne evt være smart å handle Ram/strømforsyning osv nå? Endret 20. oktober 2016 av sogg Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Har du god tålmodighet så ville jeg vurdert å vente for å se hva AMD kommer med på nyåret Lenke til kommentar
sogg Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2016 Har du god tålmodighet så ville jeg vurdert å vente for å se hva AMD kommer med på nyåret Aha, så mest sannsynlig rekker de ikke julesalget...? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Intel Core i7-7700K LGA1151 Men neste generasjon er usikkert, husk Z170 eller framtidige z270 muligens har oppdatert bios og kanskje litt bedre. Hva har du nå? Ingen pc? Eller så gammel at konsoll er raskere? Lenke til kommentar
sogg Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2016 Jepp, har så gammel at jeg måtte innstallere Linux for at den skulle svive skikkelig..... Kunne det vært en ide å kjøpe på komplett sitt salg nå, pluss en i3 prosessor type som jeg evt kan bruke senere i en mediepc? Også oppgradere til 7600k/7700k nær den kommer? ☺Tenker å legge meg på et 1070 grafikkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå