iuet Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Hei Jeg ønsker å hente ut riktig tall verdi fra excel ark2. I ark1 har jeg et utvalg produkter i kolonne A1-A6 og riktig tallverdi skal plasseres i B2 i ark1. I Ark2 har jeg produktene i kolonne A1:A15. Tallverdien som hentes er prisen på produktet. Denne prisen og tildelte kolonne i ark2 kan endres. Ønsker en kode/formel som tar hensyn til hvis prisen eller kolonnenr. endres slik at formelen eller koden returnerer riktig tallverdi. Jeg har brukt Finn.rad formel og den fungerer helt fint. Jeg sliter hvis kolonnene i Ark2 endres. Dvs at jeg henter ut feil tallverdi. Jeg bruker nå : =Finn.rad(A2:A6;Ark2!A2:A6;6;0). Ønsker å eliminere hvis inndata i ark2 endrer kolonne nr.? Har dere noen gode forslag på dette ? mvh Tor Lenke til kommentar
Horge Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Du sier lite om versjon og språk (selv om jeg antar det er norsk ettersom du sier "finn.rad"), så svaret blir litt generelt, men les deg opp på kombinasjonen index(match()). Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Sikkert ikkje vanskeleg, men du lyt skildra problemstillinga litt betre, no vart det rotete. Legg ev. inn nokre bilete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå