Roar Kneppen Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Arkitektur 660, 661 og 662 Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Først tenkte jeg på bygning i landlige omgivelser i V1 utgaven, men slik er det vel ikke. Ser en bare flyktig på bildene så er ikke arkitektur det jeg tenker på først, men ved nærmere ettersyn ser jeg den skiller seg ut fra de fleste andre bygninger. God og fargerik serie. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Dette ville jeg ikke plassert i kategorien arkitektur, det er nå min mening. Likte den fargerike serien godt og velger V2 som virket mest "herskapelig". Her hadde sikkert Toppen Bech trivdes :-) Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2016 Dette ville jeg ikke plassert i kategorien arkitektur, det er nå min mening. Likte den fargerike serien godt og velger V2 som virket mest "herskapelig". Her hadde sikkert Toppen Bech trivdes :-) Mvh Gunnar Hva jeg ellers skulle plassert dette under enn arkitektur aner jeg ikke, men googlet ordet og sakset dette fra Wikipedia: «Arkitektur» har flere betydninger. Operaen i Sydney et eksempel på moderne arkitektur Arkitektur er i utgangspunktet kunsten å planlegge, utforme og oppføre byggverk, og ordet kan betegne både prosessen fram til ferdig byggverk, det ferdige byggverket og kunnskapen om bygging. I tidens løp har begrepet utvidet seg til også å omfatte all utforming av menneskers fysiske miljø, både landskap, byer, interiører, møbler og gjenstander. Den svenske arkitekturhistorikeren Elias Cornell har definert begrepet i denne kjente kortversjonen: «arkitektur er estetisk organisering av praktisk virkelighet». Som oftest blir arkitektur plassert mellom teknikk og humaniora og knyttes til ulike byggeoppgaver. Den kunstneriske delen av arkitekturfaget finner vi i begrepet byggekunst, og den kommer til uttrykk i lov om åndsverk, som gir arkitekturen status som åndsverk med opphavsrett for skaperen av verket. Grensene mellom arkitektur forstått som byggekunst i motsetning til folkelig byggeskikk og alminnelig nyttebetont bygging er uklar og omstridt. Arkitekten og forfatteren Odd Brochmanns definisjon er beslektet med Elias Cornells: «Arkitektur er en organisasjon av det fysiske miljø med den hensikt samtidig å tilfredsstille rådende praktiske og åndelige behov.» Problemet med denne definisjonen er at den også kan inkludere folkelig byggeskikk og andre former for byggevirksomhet, slik at den tilslører både sampillet og motsetningene mellom de to viktige tradisjonene i bygningshistorien." Roar Lenke til kommentar
sussss Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Egentlig lidt morsomt..synes det ligner noget som kunne været taget ud af en bog fra et eventyr ...er normalt ikke vild med så kraftige farver..men det sidste billede synes jeg er interessant ..Billede 1 fungere ikke med at spidsen af taget mangler :-) Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 "Mettede farger" ... kanskje litt mye etter mitt syn, men det er nå fint lell ... V3 velger jeg i dag Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2016 Egentlig lidt morsomt..synes det ligner noget som kunne været taget ud af en bog fra et eventyr ...er normalt ikke vild med så kraftige farver..men det sidste billede synes jeg er interessant ..Billede 1 fungere ikke med at spidsen af taget mangler :-) V1 funker egentlig NETTOPP fordi spissen er kuttet så diagonalene også kuttes og dermed skaper spenning i bildet slik jeg ser det. men hver si løst sa mann han drakk mens de andre slåss. Herrene Smaken og Baken kommer vi nok aldri utenom. Roar Lenke til kommentar
Roar F. Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Kneppen trapper opp? :-) Synes V1 er mest spennende pga. de to trappene, selv om himmelen på V2 er et kunstverk i seg selv. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Flotte bilder alle tre, med V3 som førstevalg for min del. Riktig koselig Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Må innrømme at jeg har kikka på disse bildene flere ganger i løpet av dagen.. Veldig bra alle sammen, men likte vel V2 best i sitt panoramaformat og flotte maleriske skyer! Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg