ZaKo Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Vet det er en annen thread om det her,men dette gjelder annen hovedkort.. epox 8rda3+! Noen som aner hva dette kan være?! Jeg finner lissom selve harddisken, men dumme XP vil ikke finne det under installasjonen! *håper på gode svar! *vil engang få brukt den nye PC`n min Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 På cd'en som fulgte meg hovedkortet ligger dar drivere for sereill ata kontrolleren. Disse må du kopiere ut på floppy. Helt i begynnelsen trykker du F6, for å installere ekstra kontroller. Så må du putte inn floppy, og windows instalerer seriell ata driver. Så fortsetter du som normalt. Lenke til kommentar
ZaKo Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 På cd'en som fulgte meg hovedkortet ligger dar drivere for sereill ata kontrolleren. Disse må du kopiere ut på floppy.Helt i begynnelsen trykker du F6, for å installere ekstra kontroller. Så må du putte inn floppy, og windows instalerer seriell ata driver. Så fortsetter du som normalt. Det mener jeg at jeg faktisk har prøvd! Den finner disketten..det står om jeg skal installere "via serial ata raid controller Windows XP" ellerno! Jeg tar den, også fortsetter jeg som vanlig..den restarter seg.. jeg har i windows xp CD,legger inn de filene som kommer automatisk..også kommer jeg til selve installasjonen.. trykker "enter" for installasjon.. også kommer det fortsatt den "Finner ikke harddisk" opplegget veldig irriterende! Er vel ikkno feil med HD? den finner jo harddisken, og jeg får jo partisjonert den med Discwizard som jeg lasta ned. Kanskje jeg bare rett og slett gjør en stor enkel feil,for å si det sånn ? Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hmmm, den skal jo ikke starte fra cd'en etter at det har restartet seg. Da skal den starte fra harddisken og starte instalasjonene derfra. Ville tatt ut cd'en jeg når den restarter å se hva som skjer. Har du også husket å konfigurere seriell disken som boot device i bios. På mitt asus hovedkort må jeg velge "Other boot device" eller noe sånn for seriell ata står ikke på lista. Håper neo av dette kan hjelpe litt Lenke til kommentar
ZaKo Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Hmmm, den skal jo ikke starte fra cd'en etter at det har restartet seg. Da skal den starte fra harddisken og starte instalasjonene derfra. Ville tatt ut cd'en jeg når den restarter å se hva som skjer. Har du også husket å konfigurere seriell disken som boot device i bios. På mitt asus hovedkort må jeg velge "Other boot device" eller noe sånn for seriell ata står ikke på lista. Håper neo av dette kan hjelpe litt Titter på det imorgen ! TAkk ihvertfall! Idag er det julebord,så har ikke tid til å tenke på dette nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå