Gå til innhold

Alle Tesla-modeller kan leveres nå med ny selvkjørings-teknologi


Anbefalte innlegg

Det de ikke viser er jo at dette er idealiserte forhold... F.eks. sekvensen på slutten. Bilen må jo der avgjøre hvilke parkeringsplasser som er oppmerkede, hvilke som ikke er oppmerkede, hvilke som er sperret eller begrenset med skilter eller skravering. Det vil kunne variere fra land til land hvordan disse tingene er markert.

 

I tillegg må bilen f.eks. kunne takle parkeringsplasser hvor markeringene i veibanen er slitt...

 

Det folk ikke ser ut til å fatte er at denne type deep training systemer har alle forutsetninger for å være mennesker overlegne på så godt som alle måter, ikke minst ved "slitt veibane" etc. Sensorene på et slikt system er øynene fullstendig overlegne og det er bare snakk om å lære det opp.

 

Noe annet som videoen ikke viser er hva bilen gjør dersom det tilfeldigvis skulle være fullt på alle parkeringsplassene i nærheten.

 

Hva er det du snakker om? Det er jo akkurat det bilen gjør. Først tar den en runde rundt parkeringsplassen og finner ut at det er fullt. Deretter prøver den seg i gata på utsiden. Hva er egentlig problemet du prøver å konstruere her? Hvor langt den skal få lov å kjøre for å lete etter plass? Hvor langt hadde DU kjørt? Det er i alle fall et mindre problem at en selvkjørende bil kjører 3 km for å parkere enn at DU måtte ha parkert 3 km unna for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man har satt seg inn i denne typen teknologi er det lett å gå i fella og tenke lineær utvikling, ikke eksponensiell. Det tar nok litt lenger tid enn Tesla hevder før man har full autonomi som er mennesket overlegent på alle fronter, men det vil også ta langt kortere tid enn alle utenforstående tror. Når Tesla har fått levert noen titusen biler med dette systemet installert og alle sammen har lært av sjåførene i en tid bør det meste av edge cases være godt dekka, og derfra vil det bare gå én vei med bilene, mens menneskene er stuck med de evnene vi alltid har hatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg legger kun merke til "etter hvert", dvs kanskje en dag kan bilen bli selvkjørende.

 

Tesla er desperate etter å komme seg ut av knipen de har satt seg selv i ved å lansere uferdig og livsfarlig teknologi.

 

Tesla skal også snart gjennomføre en stor emisjon for å få råd til å produsere TM3. De spyr for tiden ut fantasifulle pressemeldinger for å berolige investorene. De argumenterer også som et pyramidespill. Stiller du spørsmål ved hvorfor hovedbatterier og motorer ryker raskt, får du til svar at bilene skal holde 1 million miles. Hvis du spør om de egentlig utnytter mer enn et hjørne av gigafabrikken får du til svar at de trenger 5 til. Hvis du spør hvordan de skal klare å produsere nok TM3, får du til svar at de skal være 10 ganger så effektive som etablerte bilprodusenter. Hvis du anklager "autopiloten" for å være farlig, får du beskjed om at den nå er MYYYE bedre.

 

Sannheten er at Tesla er ute av kontroll, de produksjnsansvarlige har sagt opp og at konkurrentene innhenter dem.

 

Musks eneste mål er å få aksjekursen i 300 dollar, slik at han får sin STOORE opsjonspakke.

 

Trodde dette forumet var skånet for slike kommentarer. Sist helg hadde jeg vært på fjellet med barna. Kjører hjemover da bilen som kjørte bak meg ruller opp på siden av meg i lyskrysset og tuter på meg. Jeg ser på sjåføren og sønnen hans. Sjåføren veiver febrilsk med armene. Jeg ruller ned vinduet hvorpå han sier lettere aggressivt "Tror du du er fritatt fra norsk lov bare fordi du kjører den bilen der ?" Jeg svarer "Nei, men hva snakker du om ?" "Du har vel mange barn i den bilen der" påpekte han og hentydet til de to i bagasjerommet.

Jeg sa det ikke og jeg gjorde det ikke, men jeg hadde lyst til å gå ut av bilen og demonstrere idiotien hans.

Lenke til kommentar

Det ser sikkert komisk ut i kontekst av dagens bilkuktur, men i framtida vil det bli helt naturlig å sende bikkja/katten av gårde til dyrlegen eller kennel på egenhånd og at folkene der tar i mot dyret, før bilen kjører av gårde igjen.

 

Er det forresten noen som har noen formening om hvor mye billigere selvkjørende taxier vil bli enn dagens? Jeg gjettet vilt på 1/3 av prisen men har ikke noe grunnlag for gjetningen. Kanskje dere har?

Lenke til kommentar

mens menneskene er stuck med de evnene vi alltid har hatt.

Mennesket har alltid utviklet seg, og det vil vi fortsette å gjøre.

Mennesker er utrolig tilpasningsdyktige til en hel rekke situasjoner.

Og husk, det er mennesker som lager dette vi snakker om her, det går ikke av seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det folk ikke ser ut til å fatte er at denne type deep training systemer har alle forutsetninger for å være mennesker overlegne på så godt som alle måter, ikke minst ved "slitt veibane" etc. Sensorene på et slikt system er øynene fullstendig overlegne og det er bare snakk om å lære det opp.

Sensorene er nok ikke overlegene enda, men de begynner å nærme seg. 

Men - en maskin vil alltid kunne holde full oppmerksomhet på trafikken, og også kjenne sine egne begrensninger. Det er mer enn hva vi kan si om den jevne sjåfør.

Lenke til kommentar

Det ser sikkert komisk ut i kontekst av dagens bilkuktur, men i framtida vil det bli helt naturlig å sende bikkja/katten av gårde til dyrlegen eller kennel på egenhånd og at folkene der tar i mot dyret, før bilen kjører av gårde igjen.

 

Er det forresten noen som har noen formening om hvor mye billigere selvkjørende taxier vil bli enn dagens? Jeg gjettet vilt på 1/3 av prisen men har ikke noe grunnlag for gjetningen. Kanskje dere har?

 

Hvor my det koster er vel ikke så nøye vis tjenesten blir betre enn Drosje og Buss, og er billigere en å kjøre sjølv, + spart tid og alle tillegs servicene man kan få.

Kostnad og effektivitet er nesten det samme som miljø, og mindre behov for vegutbygging.

Ved enkelte høver kan nok en 6 - 24 meters "buss" vere en betre tjeneste.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Teslafanatikerene på TU fornekter seg ikke. De bytter ut religion med Elon Musk sin "visdomsord". ALT den mannen sier og gjør kan ikke motsies. Alle den mannens produkter og påstander er rent gull. Jeg tipper Tesla ikke får mindre problemer enn de allerede har når konkurrenter som BMW, MB, Audi/VW etc kommer med sine produkter. Kanskje de t.o.m kommer med produkter som ikke har dette problemet:

http://nesnfuel.com/2016/11/04/tesla-model-s-involved-in-fatal-accident-turned-into-ball-of-fire/?utm_source=fark&utm_medium=referral&utm_campaign=im

 

I følge allviterene her inne så er det kun hydrogenbiler som kan eksplodere på denne måten. (Skulle gjerne sett en seriøs link på den påstanden)

 

Det finnes mange som tror Tesla får store problemer når de store aktørene begir seg inn på Teslas enemerker. For disse er ikke Tesla en konkurrent å bry seg om. Tesla er en mygg som de regner med enten går konkurs, eller i beste fall ender opp som et nisjemerke ala`Saab. Se link:

 

http://www.abcnyheter.no/motor/bil/2016/10/30/195252994/tesla-fansen-er-som-sekt-medlemmer

Jeg skjønner at mange av dere her inne drives av egeninteresse, bevisst eller ubevisst. At dere har satt sparepengene deres i Tesla er ok. Men dere resonnerer som om dere besitter den hele og fulle sannheten om hvilken teknologi som har eksistensrett, og det gjør argumentasjonen deres ganske patetisk.

Tesla er svaret på alle problemer menneskeheten har tydeligvis. Er det sektmedlemmer som resonerer her inne ? Dere messer i takt, og det mangler bare et Hallelujah, så er bildet av massesuggesjon komplett.

Jeg tipper fremtiden vil vise at det er rom for både biler som må lades over lang tid, og plugin biler som fylles med hydrogen på 3 minutter.

Ha en fin helg, besserwissere :-)

Endret av Bjørn Eng
Lenke til kommentar

Teslafanatikerene på TU fornekter seg ikke. De bytter ut religion med Elon Musk sin "visdomsord". ALT den mannen sier og gjør kan ikke motsies. Alle den mannens produkter og påstander er rent gull. Jeg tipper Tesla ikke får mindre problemer enn de allerede har når konkurrenter som BMW, MB, Audi/VW etc kommer med sine produkter. Kanskje de t.o.m kommer med produkter som ikke har dette problemet:

 

http://nesnfuel.com/2016/11/04/tesla-model-s-involved-in-fatal-accident-turned-into-ball-of-fire/?utm_source=fark&utm_medium=referral&utm_campaign=im

 

I følge allviterene her inne så er det kun hydrogenbiler som kan eksplodere på denne måten. (Skulle gjerne sett en seriøs link på den påstanden)

 

Jeg skjønner at mange av dere her inne drives av egeninteresse, bevisst eller ubevisst. At dere har satt sparepengene deres i Tesla er ok. Men dere resonnerer som om dere besitter den hele og fulle sannheten om hvilken teknologi som har eksistensrett, og det gjør argumentasjonen deres ganske patetisk.

 

Tesla er svaret på alle problemer menneskeheten har tydeligvis. Er det sektmedlemmer som resonerer her inne ? Dere messer i takt, og det mangler bare et Hallelujah, så er bildet av massesuggesjon komplett.

 

Jeg tipper fremtiden vil vise at det er rom for både biler som må lades over lang tid, og plugin biler som fylles med hydrogen på 3 minutter.

 

Ha en fin helg, besserwissere :-)

 

Ehm, hva har bilbrann med selvkjøring å gjøre? Og ang de andre levrandørene så taper de alle tester mot tesla så langt, med det gamle systemet til tesla. 

 

Det var mye skit kasting her og lite konstruktivt, vet ikke hvem som hører hjemme i menigheten jeg men du kan jo iallefall tale skikkelig for din sak når du først er i gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teslafanatikerene på TU fornekter seg ikke. De bytter ut religion med Elon Musk sin "visdomsord". ALT den mannen sier og gjør kan ikke motsies. Alle den mannens produkter og påstander er rent gull. Jeg tipper Tesla ikke får mindre problemer enn de allerede har når konkurrenter som BMW, MB, Audi/VW etc kommer med sine produkter. Kanskje de t.o.m kommer med produkter som ikke har dette problemet:

 

http://nesnfuel.com/2016/11/04/tesla-model-s-involved-in-fatal-accident-turned-into-ball-of-fire/?utm_source=fark&utm_medium=referral&utm_campaign=im

 

I følge allviterene her inne så er det kun hydrogenbiler som kan eksplodere på denne måten. (Skulle gjerne sett en seriøs link på den påstanden)

 

Det finnes mange som tror Tesla får store problemer når de store aktørene begir seg inn på Teslas enemerker. For disse er ikke Tesla en konkurrent å bry seg om. Tesla er en mygg som de regner med enten går konkurs, eller i beste fall ender opp som et nisjemerke ala`Saab. Se link:

 

http://www.abcnyheter.no/motor/bil/2016/10/30/195252994/tesla-fansen-er-som-sekt-medlemmer

 

Jeg skjønner at mange av dere her inne drives av egeninteresse, bevisst eller ubevisst. At dere har satt sparepengene deres i Tesla er ok. Men dere resonnerer som om dere besitter den hele og fulle sannheten om hvilken teknologi som har eksistensrett, og det gjør argumentasjonen deres ganske patetisk.

 

Tesla er svaret på alle problemer menneskeheten har tydeligvis. Er det sektmedlemmer som resonerer her inne ? Dere messer i takt, og det mangler bare et Hallelujah, så er bildet av massesuggesjon komplett.

 

Jeg tipper fremtiden vil vise at det er rom for både biler som må lades over lang tid, og plugin biler som fylles med hydrogen på 3 minutter.

 

Ha en fin helg, besserwissere :-)

 

Fortell oss nå hva du virkelig føler...

 

Hva er årsaken til dette brennende hatet ditt mot Mush og Tesla egentlig? Det fremstår ganske stakkarslig og irrasjonelt. I motsetning til f.eks. deg har jo Musk og selskapet hans faktisk noe reelt å vise til.

Lenke til kommentar

Jeg legger kun merke til "etter hvert", dvs kanskje en dag kan bilen bli selvkjørende.

 

Tesla er desperate etter å komme seg ut av knipen de har satt seg selv i ved å lansere uferdig og livsfarlig teknologi.

 

Tesla skal også snart gjennomføre en stor emisjon for å få råd til å produsere TM3. De spyr for tiden ut fantasifulle pressemeldinger for å berolige investorene. De argumenterer også som et pyramidespill. Stiller du spørsmål ved hvorfor hovedbatterier og motorer ryker raskt, får du til svar at bilene skal holde 1 million miles. Hvis du spør om de egentlig utnytter mer enn et hjørne av gigafabrikken får du til svar at de trenger 5 til. Hvis du spør hvordan de skal klare å produsere nok TM3, får du til svar at de skal være 10 ganger så effektive som etablerte bilprodusenter. Hvis du anklager "autopiloten" for å være farlig, får du beskjed om at den nå er MYYYE bedre.

 

Sannheten er at Tesla er ute av kontroll, de produksjnsansvarlige har sagt opp og at konkurrentene innhenter dem.

 

Musks eneste mål er å få aksjekursen i 300 dollar, slik at han får sin STOORE opsjonspakke.

 

Hvem jobber du for?

 

Og når skal du komme med kilder på at de produksjonsansvarlige har sagt opp?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...