Redaksjonen. Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Vil lage karbon nanofiber av CO2.To uker etter at de leverte avgangsoppgaven i kjemi, startet de eget firma basert på oppgaven 1 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 "- Ifølge de beregningene vi har gjort, så vil det være mindre energikrevende enn fremstillingen av aluminium, sier Blydt-Svendsen." Interessant prosjekt som kan skape mange arbeidsplasser om de lykkes. Sterke og lette materialer, som i tillegg fanger CO2 burde interessere myndighetene. Hvor er Innovasjon Norge? Innovasjon Norge er instrumentet nasjonen har laget for å ta vare på de gode industriprosjektene, og Innovasjon Norge trenger mer på CV-en som viser at de faktisk klarer å skape arbeidsplasser. 3 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Dette e svært interessant. Og det er å håpe at de lykkes og ikke selger bedriften ut av landet straks noen legger fram penger for den. Det skjer dessverre altfor ofte. "..., , også har de trukket inn CO2 fra luften, forteller veilederen." "..., også kommer det ut et produkt som du vil ha." Jeg gremmes når folk nå erstatter "og så" med "også." "Også" og "og så" betyr to vidt forskjellige ting og kan ikke brukes om hverandre. Lærer ikke folk norsk på skolen? Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Stort. Så kan altså "problemet" CO2 bli en resurs. Hva skal klimakrise-"idealistene" nå drive med? Lenke til kommentar
trikola Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Jeg tror det er noen veldig urealistiske tanker om mengdeforhold ute å går - hvor mye CO2 som tas ut av luften med denne prossessen og hvor mye som tilføres atmosfæren i samme tidsrom andre steder. Håper ikke myndighetene bruker mye hjernekraft på slikt ifm klimaproblematikken Lenke til kommentar
DJFILLIP Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Kjempe spennende ide, med stort potensiale. leste på nettsiden til selskalpet som de har opprettet at de skal lage og selge renseanlegg til industri med store CO2-utslipp. Her er det nok store penger å tjene. Et grønt skifte kommer godt med, da er det fint at det finnes noen som vil satse. Lenke til kommentar
Fritjof Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Jeg tror det er noen veldig urealistiske tanker om mengdeforhold ute å går - hvor mye CO2 som tas ut av luften med denne prossessen og hvor mye som tilføres atmosfæren i samme tidsrom andre steder. Håper ikke myndighetene bruker mye hjernekraft på slikt ifm klimaproblematikken Ja, noen må jo snakke ned alle forsøk på kreativitet. Tror du ikke man stiller seg slike spørsmål, eller forventer man at alt som forskes fram skal ha garantert gevinst på alle områder? Veien blir til mens man går. Jeg synes det høres spennende ut. Dog har jeg en viss skepsis omkring nanopartikler og hvor de havner i naturen, når materialene forbrukes og kastes. Hvilken virkning har de der de ikke hører hjemme, i økologiske kretsløp? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå